نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی بومی ایران برگزار می شود

نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاه زینتی بومی ایران با حضور ۳۰ تن از دانشمندان خارجی این حوزه اواسط اردیبهشت ماه در شهر رامسر برگزار می شود.
رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران با اعلام این خبر گفت: سمپوزیوم بین المللی گل های بومی و نمایشگاه بین المللی گل وگیاه توسط پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی و با همکاری انجمن بین المللی باغبانی ( ISHS) پس از دو سال پیگیری از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در ایران برگزار می شود.
محمد رضا شفیعی محورهای این سمپوزیوم را گیاهان زینتی مقاوم به خشکی، تنوع زیستی و منابع ژنتیکی، محافظت و پایداری اکولوژیکی، ژرم پلاسم و اصلاح کلاسیک، راهبرد های اصلاح پیشرفته، فیزیولوژی گل دهی و کاشت و اهلی کردن گیاهان زینتی وحشی بر شمرد.
وی با اشاره به استقبال خوب دانشمندان کشورهای خارجی مطرح از این سمپوزیوم، گفت: این دانشمندان از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، بلژیک، استرالیا، مکزیک، شیلی، ژاپن، چین، ترکیه و برخی از کشورهای آفریقایی هستند که در نشست های علمی این سمپوزیوم مقالات و یافته های روز خود را ارائه می دهند.
شفیعی تعداد دانشمندان ایرانی شرکت کننده در این سمپوزیوم را ۱۲ نفر عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر ایران توانسته است با تحقیقات عملی در خور توجه جایگاه خود را در میان کشورهای مطرح این عرصه بالا ببرد و دانشمند خود را در سطح بین المللی مطرح کند.
وی سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی بومی ایران را از بزرگ ترین رویدادهای علمی کشور دانست و گفت: با توجه به کیفیت برگزاری این سمپوزیوم و افراد صاحب نامی که در آن حضور دارند و مقالاتی که ارائه می شود، می توان آن را یکی از رویدادهای بزرگ عملی کشور نامید.
رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران حضور و بازدید از نمایشگاه بین المللی گل وگیاه شهر رامسر که هم زمان با این سمپوزیوم برگزار می شود، سفر به گلخانه های شهر محلات و برگزاری نشست عملی در این شهر را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای مهمانان خارجی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس