نزول دلار، صعود طلا

وضعیت اقتصاد جهانی متاثر از افزایش همه گیری کرونا در سراسر جهان مبهم است و این وضعیت بار دیگر موجب افزایش قیمت طلا و نزول نسبی دلار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، تضعیف دلار و نگرانی در مورد رشد شیوع کرونا در سراسر جهان موجب افزایش قیمت طلا در روز دوشنبه شد. قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰٫۳ درصد افزایش به ۱۸۰۳٫۸ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز ۰٫۴ افزایش پیدا کرد و به قیمت ۱۸۰۹٫۱ در هر اونس معامله شد.

براساس گزارش رویترز، تاکنون بیش از ۱۲٫۸ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار قربانیان این بیماری به ۵۶۵ هزار و ۶۲۶ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به شدت رو به افزایش است. تنها در ایالت فلوریدا، ۱۵ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس در ۲۴ ساعت ثبت شده است.

در وضعیت کنونی، چشم انداز میان مدت برای بهبود اقتصادی بسیار مبهم و نامشخص است. این شرایط، فضای مناسبی برای افزایش قیمت طلا فراهم می کند. در روز دوشنبه، شاخص دلار در برابر رقبای خود به میزان ۰٫۲ درصد سقوط کرد. این مساله باعث شد تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر شود.

طلا در مواقع عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی به عنوان یک سرمایه گذاری مورد اعتماد مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر ابراز نگرانی در مورد وضعیت اقتصادی، دونالد ترامپ در روز جمعه اظهار داشت که وی در حال حاضر تصمیمی برای مذاکره در رابطه با توافق تجاری “فاز دو” با چین ندارد.

در بازار فلزهای دیگر، هر اونس پالادیوم با ۰٫۹ درصد افزایش به ۱۹۸۷٫۷۷ دلار رسید. قیمت پلاتین نیز ۲٫۴ درصد افزایش یافت و به ۸۳۴٫۰۵ دلار در اونس رسید. نقره با ۱ درصد رشد به قیمت ۱۸٫۸۶ دلار در هر اونس معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس