نيشابور از بزرگترين قطبهاي پرورش شتر مرغ در کشور

شهرستان نیشابور به سبب اقلیم ، موقعیت خاص جغرافیایی و همجواری با کلانشهر مشهد مقدس دارای شرایط مناسبی جهت سرمایه گذاری در زمینه دام و طیور بخصوص پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ را دارا می باشد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور اظهارکرد: در سالهای اخیر این حرفه از رشد بالایی برخوردار بوده است به نحوی که نیشابور در حال حاضر دارای سه واحد صنعتی فعال و 7 واحد تاسیس و 50 واحد غیر صنعتی پرورش شترمرغ جمعاً با ظرفیت 11560 قطعه می باشد و سالیانه حدود 12000 قطعه جوجه یک ماهه شترمرغ در شهرستان تولید و پروارمی شود که نتیجه آن تولید 400 تن گوشت شترمرغ می باشد.

محمد علی فرهمندراد افزود: نیشابور در آستانه تبدیل به بزرگترین قطب پرورش شتر مرغ شمال شرق کشور است و از هر جوجه شتر مرغ بعد از 6 ماه 35 تا 40 کیلوگرم گوشت بدست می آید.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای پرورش شترمرغ به حدی است که جوجه های واحدهای تولیدی توسط متقاضیان پیش خرید می شود و این پرنده به سبب ضریب تبدیل مناسب مواد غذایی به گوشت ، مقاومت در مقابل بیماریها و عوامل و تنشهای محیطی و خصوصیات بهداشتی گوشت شامل قابلیت هضم،پروتئین بالا و پایین بودن کلسترول و یکنواخت بودن چربی مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

فرهمندراد یادآورشد: از محصولات فرعی شترمرغ می توان به پوست، پر و تخم آن اشاره کرد که در صنایع چرم سازی، تزئیناتی و بهداشتی استفاده می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و مراتع جهت تولید گوشت قرمز این حرفه می تواند در تأمین پروتیین مورد نیازجامعه بسیار تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس