همه چیز درباره چاپ لیبل

به نقل از سایت عصر ایران: وقتی به خرید می‌روید یکی از مواردی که در انتخاب صحیح به شما کمک می‌کند، اطلاعات موجود بر روی لیبل محصولات است. احتمالا بارها در خرید با با برندها و محصولات مختلفی آشنا شده‌اید که در نهایت با توجه به نام برند محصول مورد نظر خود را برگزیده‌اید. همه این موارد کاربردها و اهمیت لیبل را به شما نشان می‌دهد. در این مطلب قصد داریم توضیحات بیشتر و جامع‌تری درباره چاپ لیبل‌ها در اختیار شما بگذاریم، اگر شما هم به این موضوع علاقه­مند هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

لیبل چیست؟

پیش از اینکه توضیحاتی درباره ویژگی‌ها و خصوصیات لیبل ارائه دهیم، درباره چیستی آن توضیحاتی در اختیار شما می­گذاریم. لیبل در لغت به معنی برچسب­زدن است، شما با استفاده از آن اطلاعات مهمی از محصولات­تان را به مشتریان نشان می‌دهید و به خرید آن‌ها کمک می‌کنید. اطلاعات بسیاری مانند بارکد، اطلاعاتی در مورد شرکت، اطلاعاتی درباره ویژگی محصول، اطلاعات تماس، آدرس، نام برند و غیره می‌تواند بر روی لیبل وجود داشته باشد. انواع مختلفی از آن وجود دارد که می‌توان بر اساس نوع محصول آن را انتخاب کرده و برای معرفی محصول از آن استفاده کرد.

 

محتوای لیبل شامل چه مواردی است؟

لیبل‌ها اطلاعات گوناگون و مختلفی را به نمایش می‌گذارند که سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها که باید بر روی تمامی آن‌ها وجود داشته باشد در ادامه آمده است.

برند: برند یا نام تجاری محصول یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که مشتری در هنگام خرید و سفارش به آن توجه می‌کند، به عبارتی امروزه برندینگ و برندسازی جایگاه ویژه‌ای برای خود یافته است و در نیتجه توجه به آن نیز افزایش یافته است.

توضیحات: یکی دیگر از مواردی که مشتری می‌خواهد در مورد محصول خریداری شده خود بداند، اطلاعات مختصری در مورد آن است که به طور معمول در چاپ لیبل به آن پرداخته می شود.. همچنین، توضیحات هر یک از محصولات با توجه به حجم و فضایی که محصول در اختیار این بخش قرار می‌دهد مشخص می‌شود. در کل می‌توان گفت مشتریان به دنبال اطلاعات مختصر و جامعی در مورد محصول هستند.

گرید لیبل: یکی دیگر از اطلاعات ثبت شده را می‌توان اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، کد QR یا بارکد، هشدارها و احتیاط‌های لازم، فواید محصول و سری ساخت دانست.


 

مزایا و فواید استفاده از لیبل

همانطور که در بخش قبل گفته شد، لیبل‌ها شامل اطلاعات مهم و مفیدی هستند که به مشتری در هنگام خرید کمک به سزایی می‌کنند. در این بخش در مورد مزایای دیگر چاپ لیبل و استفاده از آن سخن می‌گوییم.

ذکر هشدارهای لازم: لیبل‌های اصولی، دارای اطلاعات مفیدی در مورد نحوه استفاده و هشدارها و احتیاط‌های لازم، هستند که از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کرده و استفاده صحیح و درست محصول را به مشتریان آموزش می‌دهند. برای مثال بر روی اکثر محصول در مورد دمای نگهداری، حساسیت‌های احتمالی آن و غیره اطلاعاتی در اخیتار مشتریان قرار داده می‌شود.

امکان جداسازی: بسته­بندی و لیبل به مشتریان این اجازه را می‌دهد که در ذهن خود محصولات را از یکدیگر تفکیک کنند. همچنین ذهنیت متفاوتی از این محصول در ذهن شما نقش می‌بندد که احتمالا در خریدهای آتی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

افزایش فروش: از دیگر مزایای استفاده از لیبل‌ها می‌توان به افزایش میزان فروش اشاره کرد. برای مثال بر روی بسیاری از محصولات علاوه بر اطلاعات ذکر شده، عباراتی مانند جایزه، قرعه­کشی، رایگان و غیره ثبت می‌شود که توجه مشتریان را بیش از پیش به خود جلب می‌کند.

هشدارهای سلامت و بهداشت: هنگام چاپ لیبل، بر روی محصولات باید توضیحات سلامت محصول به طور صریح و مشخص داده شود و در نهایت مشتریان بعد از مشاهده آن تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرند. به عنوان مثال بر روی پاکت‌های سیگار عبارتی همچون مصرف سیگار برای سلامتی مضر است زده می‌شود.

تقسیم بندی: با استفاده از برچسب‌ها می‌توان محصولات را از یکدیگر جداسازی کرد. به عنوان نمونه شامپو موهای خشک را به راحتی می‌توان از شامپو مخصوص موهای چرب شناسایی و تقسیم­بندی کرد. به عبارتی لیبل‌ها به خرید راحت‌تر محصولات کمک می‌کنند.


 

انواع چاپ لیبل

تا این قسمت اطلاعات بسیاری در مورد این برچسب‌ها و ویژگی‌ها و مزایای آن در اختیار شما قرار داده شد، حال نوبت آن رسیده است در مورد انواع آن‌ها اطلاعات مفید و کاملی ارائه دهیم.

لیبل صدفی یا pvc: یکی از انواع برچسب‌ها که کاربرد بسیاری دارد، نوع صدفی است. این نوع از برچسب‌ها را معمولا با نام لیبل pvc نیز می‌شناسند، زیرا ماده اولیه آن از پلاستیک یا پلی پروپیلن تشکیل شده است. این برچسب‌ها در ناحیه پشت خود، برای اتصال راحت‌تر چسب داشته و به دو دسته مات و براق تقسیم می‌شوند.

برچسب ترانسپرت: لیبل ترانسپرنت به عنوان برچسب شیشه‌ای نیز شناخته می‌شوند و از سایر موارد ارزان‌تر هستند. این برچسب‌ها در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کارخانه‌های لوازم آرایشی، بسته بندی بطری‌ها و غیره کاربرد دارد. زیرا به دلیل شیشه‌ای و براق­بودن از دو طریق قابل خواندن است.

لیبل پشت چسب‌دار: از دیگر برچسب‌های معروف و کاربردی که در چاپ لیبل مورد استفاده قرار می­گیرد، می‌توان به نمونه چسب‌دار اشاره کرد که در تیراژهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. به این برچسب‌ها، کاغذی نیز گفته می‌شود.

برچسب حرارتی: این مورد یکی از پرکاربردترین برچسب‌ها در صنعت پزشکی و داروسازی است، زیرا نوشته‌های روی خود را برای مدت زمان کوتاهی نگهداری می‌کند.

برچسب فلزی: این محصول از مقاوم‌ترین برچسب‌هایی است که در صنایع مختلف مانند تایر سازی استفاده می‌شود.

برچسب وید: این برچسب معمولا بر روی محصولاتی که مصرف بالایی دارند استفاده می‌شود و زمانی که از سطح جدا می‌شود، ردی به جا می‌گذارد که نشان از ساقط­شدن اعتبار این موارد است.

برچسب امنیتی گچی: این برچسب‌ها در هنگام جداشدن از سطح به صورت یکجا جدا نمی‌شوند و تکه تکه مانند قطعات گچ از سطح جدا می‌شوند. این موارد بیشتر به عنوان ضمانت محصول کاربرد دارند.


 

کاربرد چاپ لیبل‌ها

حال که در مورد مزایا و فواید و همچنین انواع برچسب‌ محصولات آشنا شدید وقت آن رسیده است درباره کاربرد چاپ لیبل نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.
در بسته بندی محصولات غذایی و نوشیدنی
در کارخانه‌های تولید لوازم یدکی خودرو
در شرکت‌های تولیدی سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی
در شرکت‌های تولید لوازم جانبی گوشی و لپ تاپ
در کارخانه‌های تولیدکننده قطعات مهندسی
در کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس