واردات حیوانات از کشورهای آلوده به ویروس کرونا ممنوع است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور به مردم توصیه می‌کند که همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند

آقای علیرضا رفیعی پور، گفت: برای حفظ سلامت مردم چندین هفته پیش واردات هرنوع حیوان خوراکی و خانگی به ایران از کشور‌های آلوده به کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
وی با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده، اما این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، افزود: هم اکنون این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی‌شود.
رفیعی پور اضافه کرد:به مردم توصیه می‌کنیم که همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و باید این فرآورده‌ها شناسنامه‌دار و هویت دار باشند. همچنین همه مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بررسی می‌شود، بنابراین مردم با خیال راحت می‌توانند این محصولات را مصرف کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی ایران گفت: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روز‌هایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می‌تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.
رفیعی پور افزود: طی دو تا سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشور‌های آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد و این ممنوعیت زمانی برطرف می‌شود که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس