پرفروش ترین خودروساز برقی ​عبور از عدد ۱ میلیون خودرو

چند هفته بیشتر باقی نمانده تا مدل ۳ تسلا به پرفروش ترین خودروی برقی از ابتدا تاکنون تبدیل شود. در فصل اول سال ۲۰۲۰ خودروسازی تسلا، اولین شرکتی خواهد بود که فروش تجمیعی خودروهای برقی آن از عدد ۱ میلیون دستگاه عبور می کند.

در سال ۲۰۱۹، شرکت خودروسازی تسلا به فروش و تحویل خیره کننده ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی در سراسر دنیا دنیا شد. این اولین خودروی برقی است که در بدو حضور، به چنین موفقیتی دست پیدا می کند. فروش تجمیعی تسلا مدل ۳ به عدد ۴۴۸,۶۳۴ دستگاه رسیده اما از سال ۲۰۰۸ که تسلا وارد بازار خودروهای برقی شد، تا پایان ۲۰۱۹ به حدود ۹۰۰ هزار دستگاه رسید. کافی است به سه خط بعدی نگاه بیندازید و ببینید چرا از واژه خیره کننده برای فروش این خودرو استفاده کرده ایم:
سال ۲۰۱۷: ۱,۷۶۴ سال ۲۰۱۸: ۱۴۶,۰۵۵ سال ۲۰۱۹: ۳۰۰,۸۱۵ (که ۹۲,۵۵۰ دستگاه از آن فقط در فصل چهارم سال فروخته شده) این سؤال پیش می آید که چه زمانی مدل ۳ تسلا از آمار فروش تجمیعی خودروی برقی لیف نیسان Nissan LEAF پیشی می گیرد؟
نیسان در ۵ مارس سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که رقم فروش لیف از ابتدای عرضه یعنی دسامبر ۲۰۱۰ تا زمان اعلام خبر از عدد ۴۰۰ هزار دستگاه عبور کرده است. تا ماه نوامبر ۲۰۱۹ نیز ۳۰ هزار دستگاه دیگر به این آمار اضافه شده است. با تخیمن می توان گفت که بین ۴۵۰ تا ۴۶۰ هزار دستگاه خانه پُر این آمار باشد.
به بیان دیگر ظرف چند هفته آمار فروش تسلا مدل ۳ از لیف نیسان پیشی خواهد گرفت و در فروش کل تجمیعی خودروهای برقی مقام اول را به چنگ خواهد آورد. به احتمال زیاد در فصل اول سال ۲۰۲۰ تسلا اولین خودروسازی خواهد بود که از عدد ۱ میلیون دستگاه در فروش خودروهای برقی عبور خواهد کرد.
منبع: Insideevs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس