پروسه ۴۵ روزه برای رتبه بندی فعالان اقتصادی

یک مقام مسئول از تعریف شدن پروسه ۴۵ روزه برای انجام رتبه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی از سوی مرکز ملی رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۱۴ خوشه برای قرار گرفتن فعالیت‌های مختلف اقتصادی تعریف شده است.

امین‌اله فرهادی در نشست تشکل‌های صادراتی در اتاق بازرگانی ایران به منظور اطلاع از شیوه رتبه بندی فعالیت‌های اقتصادی و کارت‌های بازرگانی گفت: اتاق ایران از ١٢ سال قبل موضوع رتبه بندی کارتهای بازرگانی و تشکل های اقتصادی را پیگیری کرده وبر این اساس، از سال ٨٩ استارت آن در اتاق زده شده است.

رئیس مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران افزود: بر این اساس، موضوع رتبه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی و کارتهای بازرگانی از سوی اتاق بازرگانی ایران، در مقاطع مختلف از جمله سال های ٩١ و ٩۵، در قوانین مختلف کشور، مورد تاکید واقع شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، ساختار مرکز ملی رتبه بندی را مصوب کرده است؛ این در حالی است که چشم انداز مرکز ملی رتبه بندی آن است که به یک نهاد ملی تنظیم و اجرای مقررات رتبه بندی اقتصادی کشور بر پایه رگولاتوری تبدیل شود.

به گفته فرهادی، هدف ما این است که دولت هم باید پای کار بیاید تا بتواند با ارایه خدمات بیشتر به افراد دارای گواهینامه مرکز رتبه بندی، انگیزه افراد و تشکل ها را برای مشارکت در حوزه رتبه بندی بالا برد.

وی اظهار داشت: از زمانی که فرد تقاضای رتبه بندی می کند به طور متوسط ۴۵ روز زمان لازم است تا پروسه کامل شود و متقاضی حائز رتبه شود که البته این بستگی به همراهی متقاضی در ارایه اسناد مورد تقاضا و البته صحت آنها دارد.

فرهادی گفت: ١۴ خوشه اقتصادی در این زمینه برای رتبه بندی تعریف شده و هر یک از فعالان اقتصادی، شرکتها و تشکل های اقتصادی در یکی از این خوشه ها قرار می گیرند.

رتبه‌بندی، الزام صدور و تمدید کارتهای بازرگانی

همچنین در این نشست، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران نیز گفت: با توجه به گسترش فرارهای مالیاتی و ضرورت غربالگری کارتهای بازرگانی که مسئولیت آن در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، به اتاق بازرگانی ایران سپرده شده است، مرکز ملی رتبه بندی جهت جلوگیری از سواستفاده و رونق استفاده از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف، تشکیل شده است.

وی افزود: در آینده ای نزدیک رتبه بندی به یکی از الزامات صدور کارت بازرگانی تبدیل می شود.

به گفته لاهوتی، شناسایی بهتر فعالان اقتصادی واقعی و دارندگان کارتهای بازرگانی که کارنامه عملکردی شفافی دارند، از جمله مزایای رتبه بندی کارتهای بازرگانی است.

وی اظهار داشت: دریافت خدمات بهتر از دستگاههای حاکمیتی، از جمله مزایای موجود برای دارندگان کارتهای بازرگانی رتبه بندی شده، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس