پسا FATF؛ افزایش نرخ دلار، طلا و خودرو

در شرایطی که کشور از یک سو سرگرم کرونا و از سوی دیگر تحت تاثیر انتخابات مجلس بود، کارگروه ویژه اقدام مالی از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه خبر داد. پیامدهای تصویب نشدن FATF امروز در بازار خودرو، ارز، سکه، طلا و بورس نمایان شد.

برترین‌ها: در شرایطی که کشور از یک سو سرگرم کرونا و از سوی دیگر تحت تاثیر انتخابات مجلس بود، کارگروه ویژه اقدام مالی از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه خبر داد. پیامدهای تصویب نشدن FATF امروز در بازار خودرو، ارز، سکه، طلا و بورس نمایان شد.

قیمت دلار یک روز پس از ورود ایران به لیست سیاه FATF 

امروز نرخ ارز در بازار آزاد متاثر از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF با افزایش همراه شد به طوری که دلار از مرز ۱۵هزار تومان نیز عبور کرد.

در معاملات امروز نرخ دلار آزاد به ۱۵۰۵۰ و یورو به ۱۶۱۵۰تومان رسید.

در صرافی ملی هم دلار با ۵۰تومان افزایش نسبت به ابتدای روز به ۱۴۵۳۰ رسید و یورو با قیمت ۱۵۴۸۰تومان ثابت ماند.

هر چند بخش عمده‌ای از فعالان بازار ارز افزایش نرخ دلار را ناشی از موضوع لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف می‌دانند اما برخی کارشناسان فرار رسیدن ایام پایانی سال را نیز در این رشد قیمت بی‌تاثیر نمی‌دانند.

قیمت سکه به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز شنبه ۳ اسفند ۹۸ به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۶۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۴۴ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۸۸ هزار و ۶۶۶ تومان است.

تداوم افزایش قیمت برخی خودروها در بازار 

پیامدهای تصویب نشدن FATF بر قیمت خودرو هم اثر گذاشت و بازار همچنان به روند گرانی عجیب و غریب خود ادامه می‌دهد. با اینکه گزارش‌ها از رکود و نبود تقاضا در بازار خودرو خبر می‌دهند، اما همچنان شاهد افزایش قیمت خودرو‌ها هستیم.

بورس به خاطر FATF منفی شد

از صبح امروز بازار بورس با شاخص ۲درصد منفی آغاز به کار کرده است.

متاسفانه فعالان بازار سرمایه در حال فروش سهام خود هستند!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کرونا تاثیری بر روند شاخص کل و جنبه واقعی اقتصاد نخواهد داشت لیکن درج نام ایران در لیست سیاه AFTF تاثیر گذار بیشتری خواهد داشت و البته با توجه به اینکه اقتصاد ما در برابر تحریم ها تاب آوری پیدا کرده تنها در جابجایی پول با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که کمافی السابق شرکای ما محصولات را در بازارهای جهانی خواهند فروخت.

افت ۱۱ هزارو واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار در اولین روزکاری خود با افت بیش از ۱۱ هزار واحدی به عدد ۴۶۷ هزارو ۴۸۳ واحد رسید.

همچنین شاخص آزاد شناور با افت ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحدی به عدد ۵۷۸ هزار و ۸۱ واحد و شاخص بازار اول با افت ۹ هزارو ۲۰۹ واحدی به عدد ۳۲۹ هزارو ۹۵۵ واحد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس