کشف معدن ۳ هزار تنی سنگ طلا در هند

هند ۳۰۰۰ تن ذخایر سنگ معدن طلا در ایالت شمالی اوتار پرادش کشف کرده است.

هند ۳۰۰۰ تن ذخایر سنگ معدن طلا در پرجمعیت ترین ایالت شمالی خود کشف کرده است. این کشور دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است.

 هند سالانه بین ۲ تا ۳ تن طلا استخراج می‌کند ولی برای تامین تقریباً تمام تقاضای خود به واردات گران قیمت این فلز گرانبها وابسته است که به طور میانگین طی ۱۰ سال گذشته ۸۴۳ تن در سال بوده است.

 اشتهای هند برای طلا که از آن بیشتر در جواهرسازی، پیشکشی برای خدایان و عروسی های مجلل استفاده می شود، سال گذشته بیش از ۳۱ میلیارد دلار برای این کشور در واردات هزینه داشته است. طلا در سال گذشته دومین کالای بزرگ وارداتی هند پس از نفت خام بود.

  سازمان های فدرال و دولتی هند پس از ۱۰ سال کاوش رگه هایی از طلا را در منطقه سانبهادرا در ایالت شمالی اوتار پرادش یافته‌اند.

 روشان جیکوب، سرپرست سازمان معدنکاری ایالت اوتار پرادش با اشاره به منطقه‌ای که در آن طلا کشف شده گفت:« ما ۲۹۴۰ تن طلا در سان پاهادی یافته‌ایم و ۶۴۶ کیلوگرم از این سنگ معدن را در هاردی پاهادی ردیابی کرده ایم».

 وی اضافه کرد تمرکز طلا در این منطقه حدود ۳ گرم در هر تن از سنگ معدن است و سازمان تحقیقات زمین شناسی هند در حال بررسی مقدار طلایی است که می‌تواند از این میادین استخراج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس