صادرات ۳۰ میلیون دلاری کیوی مازندران به خارج از کشور

مدیرکل گمرکات مازندران گفت: در سال جاری یک سوم کیوی تولیدی دراین استان به ارزش ۳۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد درنشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ساری افزود: دراین مدت حدود ۵۶ هزار تن از ۱۸۰ هزار تن کیوی تولیدی در مازندران صادر شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات کیوی با رشد روبرو بوده اظهارداشت: حدود ۱۰ درصد از مجموع ارزش صادرات غیر نفتی این استان را کیوی به خود اختصاص داد.

** رشد ۶ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی مازندران

مدیرکل گمرکات مازندران گفت که درمجموع درسال جاری ۳۰۳ میلیون دلار کالای غیر نفتی مازندران به کشورهای هدف صادراتی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد ارزش صادرات بیشتر شد.

یوسفی نژاد حجم کالای غیرنفتی صادراتی مازندران را به خارج از کشور ۵۱۳ هزار تن اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد حجم صادرات کمتر شد.

عراق، افغانستان، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس ، کشورهای سی ای اس و ترکیه از کشورهای هدف صادراتی مازندران در سال جاری بودند.

** واردات ۶۷۶ میلیون دلاری کالای خارجی به گمرکات مازندران

مدیرکل گمرکات مازندران گفت که درسال جاری ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تن به ارزش ۶۷۶ میلیون دلار کالای غیر نفتی و مواد اولیه از خارج کشور به گمرکات مازندران رسید.

یوسفی نژاد اظهارداشت : ارزش ارزی و حجمی کالاهای وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد بیشتر شد که بیشترین واردات نیز از روسیه با ۲۳۲ میلیون دلار بود.

چربی غیراسیدی، چوب و روغن از مهمترین کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران در سال جاری بود که بیشترین واردات از گمرک آمل است.

در سال گذشته در مجموع ۵۶۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی مازندران از گمرکات این استان به خارج کشور صادر شدامابرآورد شده که ارزش صادرات کالاهای تولیدی استان با احتساب آمار سایر استان های کشور یک میلیارد دلار بوده است.

در سال قبل لبنیات حدود نیمی از ارزش صادرات غیر نفتی را در مازندران به خود اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق شبکه خبری خوشه نیوز محفوظ است