افزایش قیمت چای خارجی

رئیس اتحادیه بنکداران با بیان اینکه قیمت چای خارجی در هرکیلوگرم ٨٠ هزارتومان افزایش یافته است،گفت: حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی از واردات این کالا و اختصاص ارز نیمایی برای آن دلیل این امر است.

محمد آقاطاهر با اشاره به افزایش قیمت چای در بازار گفت: دلیل این مساله حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی از واردات چای و اختصاص ارز نیمایی برای واردات آن بوده است.
وی افزود: بر همین اساس از ١٥ خردادماه تمام محموله‌های چای که در گمرک بودند با ارز نیمایی ترخیص شدند.
این فعال بخش خصوصی ادامه داد: قیمت چای خارجی ٥٠٠ گرمی از ٢٩ هزار و ٩٠٠ تومان به ٦٩ هزار و ٩٠٠ تومان رسیده به عبارتی چای خارجی در نیم کیلوگرم ٤٠ هزارتومان و در یک کیلوگرم ٨٠ هزارتومان افزایش قیمت داشته است.
آقاطاهر با بیان اینکه چای ایرانی نیز افزایش قیمت جزئی و معقولی داشته است، گفت: دقیقاً میزان این افزایش قیمت را نمی دانم چون چای ایرانی بیشتر در شمال خرید و فروش می‌شود.
به گفته وی چای ایرانی به کشور ترکیه که خواهان این نوع چای است صادر می‌شود.
آقاطاهر گفت: این اتفاق خوبی است چراکه باعث می‌شود چای‌های داخلی صادر شود و سنواتی نشود.
وی درباره اینکه آیا احتمال کاهش قیمت چای در بازار وجود دارد؟، ادامه داد: اگر قیمت ارز نیمایی کاهش یابد و محصول جدید وارد شود احتمال این امر هست.
آقاطاهر درباره اینکه چرا با وجود کاهش قیمت دلار قیمت چای پایین نیامده است نیز گفت: هیچ مواد غذایی با ارز آزاد وارد نمی‌شود. واردات یا با ارز ٤٢٠٠ تومانی انجام می‌شود و یا ارز نیمایی. در نتیجه کاهش قیمت دلار در بازار آزاد نمی‌تواند تأثیری روی قیمت این محصولات داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس