برداشت پیله ابریشم پاییزه در خراسان شمالی از هفته آینده

مدیر امور طیور و نوغانداری سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برداشت پیله ابریشم پاییزه در این استان از هفته آینده خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح پایلوت تولید پیله ابریشم پاییزه در شش استان کشور طی امسال گفت: خراسان شمالی یکی از این استان بوده که 25 جعبه تخم نوغان میان نوغاندارن استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه میزان تولید نوغان در این فصل از سال در استان رضایت بخش بوده است، افزود: میزان تولید عملکرد در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد نسبت به سایر شهرستان های دیگر استان مطلوب تر است.

شکاری ادامه داد: زمان توزیع جعبه های نوغان در این استان از اوایل شهریور ماه سال جاری بوده است اما به نظر می رسد اگر این جعبه ها از اواسط مرداد ماه میان نوغانداران توزیع شود از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تولید پیله ابریشم در این استان به خصوص در شهرستان راز و جرگلان از رونق خاصی برخوردار است، اظهار کرد: خراسان شمالی از لحاظ میزان تولید پیله ابریشم رتبه چهارم کشوری را دارد اما به لحاظ کیفیت تولید در جایگاه نخسشت قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در بهار امسال چهار هزار و 960 جعبه تخم نوغان میان نوغانداران استان توزیع و  208 تن پیله ابریشم تولید شد.

به گفته وی میانگین تولید پیله ابریشم در هر جعبه در سال جاری 42 کیلوگرم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس