توقف واردات تیلاپیا، تاثیری بر قیمت آبزیان ندارد

رئیس سازمان شیلات گفت: واردات ۷ هزارتن فیله تیلاپیا در برابر عرضه یک میلیون تنی آبزیان بسیار ناچیز است، بنابراین توقف واردات آن، تاثیری بر قیمت آبزیان ندارد.

حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات در گفتگو ، درخصوص پیشنهاد ممنوعیت واردات تیلاپیا به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت قزل آلا و نگرانی برای بازار این‌گونه آبزی، اتحادیه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی از سازمان شیلات، خواستار توقف واردات تیلاپیا شد که با وجود ارزش بالای قزل آلا و عرضه این محصول با قیمت مناسب در بازار، پیشنهاد توقف واردات تیلاپیا به وزارت بازرگانی جهاد کشاورزی داده شد.

به گفته وی؛ اتحادیه ماهیان سردآبی در نظر دارد که طی سال های توقف واردات تیلاپیا بر روی فیله قزل آلا جهت افزایش استقبال مردم کار کند.

صالحی در پاسخ به این سوال که توقف واردات تیلاپیا می‌تواند ابزاری برای سو استفاده افزایش قیمت سایر ماهیان در بازار شود یا خیر، بیان کرد: واردات 6 تا 7 هزارتن فیله تیلاپیا در برابر عرضه یک میلیون تنی آبزیان در بازار بسیار ناچیز است، به همین خاطر توقف واردات، تاثیری بر قیمت سایر آبزیان ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مخالفت سازمان محیط زیست مبنی بر تولید تیلاپیا در بافق یزد صحت ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تولید تیلاپیا در ده مزرعه بافق یزد در زمان ریاست قبلی سازمان محیط زیست صورت جلسه شده است، هم اکنون این مصوبه در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس