جمع آوری رای نمایندگان برای تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی

معاون پارلمانی رئیس جمهور از نمایندگان پارلمانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف خواست که در زمینه طرح تشکیل وزارت بازرگانی با نمایندگان مجلس مذاکره کنند و با دلایل کارشناسی آنها را متقاعد کنند که‌ به این طرح در صحن علنی مجلس رای بدهند.


حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری از در دستور کار قرار گرفتن تشکیل وزارت بازرگانی در دولت خبر داد.

امیری با اعلام این خبر گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت برای دولت و رییس‌جمهور است.

او ادامه داد: پیش از این تشکیل این وزارت با ارایه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد، اما پس از آن دولت از هیات رییسه مجلس خواست که اجرای این طرح به دلیل اینکه آمادگی برای تشکیل وجود ندارد، به زمان دیگری موکول شود تا تمهیدات برای آن انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسجام در بخش بازرگانی وجود ندارد، توضیح داد: بخش بازرگانی به صورت پراکنده از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود و از این رو نظام توزیع با مشکلات زیادی روبرو شده است.

امیری ادامه داد: هیچ دستگاهی در کشور مخالف تشکیل این وزارتخانه نیست و دستور رییس‌جمهور برای تشکیل این وزارت به جد پیگیری می‌شود، اگرچه تعدادی از نمایندگان مجلس، به دلایل کارشناسی و برخی بدلایل سیاسی، مخالف ‌این طرح هستند.

معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری از نمایندگان پارلمانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف خواست که در این زمینه با نمایندگان مجلس مذاکره کنند و با دلایل کارشناسی آنها را متقاعد کنند که‌ به این طرح در صحن علنی مجلس رای بدهند.

وی حضور منظم وزرا در مجلس و دیدار با نمایندگان مختلف و کمیسیون‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد و از معاونان پارلمانی خواست که حضور مقتدرتری در مجلس داشته باشند.

امیری به اصلاح‌ آیین‌نامه داخلی مجلس در سال گذشته و تبدیل آن به طرح اشاره کرد و گفت: براساس این قانون اگر چه دارای اشکالاتی است و خلاف قانون اساسی است، باید گزارش ۶ ماهه به مجلس از سوی دستگاه‌ها ارایه شود.

او خطاب به معاونان پارلمانی گفت: دولت دارای مسئولیت‌های جمعی است و طرح‌هایی که نمایندگان مجلس تایید می‌کنند، دستگاه‌ها دارای حق نظر و رای هستند و باید مکاتبات نمایندگان در این زمینه به موقع از سوی دستگاه‌ها پاسخ داده شود.

معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری اظهار کرد: دستگاه‌ها نباید وظایف بخشی خود را اولویت قرار دهند و زیبنده است که هم‌افزایی در مجموعه دولت انجام شود.

وی در نشست شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف که صبح امروز به میزبانی وزارت صنعت در حاشیه نمایشگاه “فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساخت داخل و رونق تولید” برگزار شد، سخن می‌گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس