حفظ واحدهای صنعتی موجود اولویت فعلی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بیکاری به عنوان مهم ترین زلزله ویرانگر برای استان یاد کرد.

 هدایت حاتمی در نشست خبری از بیکاری به عنوان معضل اساسی استان یاد کرد وافزود: اعتقاد داریم زلزله بیکاری از هر زلزله دیگری برای استان ویرانگرتر است و در حال حاضر مهم‌ترین زلزله برای ما بیکاری است.

وی از مهار بیکاری استان خبر داد وافزود: خوشبختانه بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران در دو فصل ابتدای امسال، نرخ بیکاری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته و به حدود 14 درصد رسیده است.

حاتمی تصریح کرد: این روند کاهشی برای استان نوید بخش است و در تلاش هستیم این روند را حفظ کرده و در مجموع در پایان سال نرخ بیکاری استان را نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش دهیم.

وی افزود: قطعا این میزان کاهش هم برای ما کافی نیست و تا رسیدن به وضعیت نرمال باید همین مسیر را با جدیت ادامه دهیم و تا زمانی که به حد نرمال نرسیم مردم همچنان حس بیکار بودن جوانان را در استان احساس می‌کنند.

حاتمی به بهبود فضای کسب و کار در استان هم اشاره کرد وافزود: سال گذشته وضعیت در این زمینه بهبود پیدا کردو امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

وی به راه اندازی “سامانه یکپارچه سرمایه گذاری” در استان در هفته دولت امسال اشاره کرد وافزود: تاکنون بیش از 90 درصد این سامانه زیر بار رفته و امیدواریم بخش صدور مجوزهای این سامانه بتواند دغدغه سرمایه گذاران در خصوص صدور مجوز و نگرانی آنها از پاسکاری میان ادارات را مرتفع کند.

وی در ادامه حفظ واحدهای موجود اقتصادی و صنعتی را اولویت فعلی استان در بخش اقتصادی عنوان کرد وافزود: درعین حال در تلاش هستیم تا بتوانیم سرمایه های نیمه‌کاره مانند بیواتانول و بیوایمپلنت و پتروشیمی  اسلام آبادغرب را راه‌اندازی کنیم.

وی به اقدامات مطلوب صورت گرفته در بحث زیرساخت های اقتصادی استان اشاره کرد وافزود: راه اندازی چهار شهرک وناحیه صنعتی را در برنامه داریم که دو مورد آن تا پایان امسال و دو مورد دیگر تا پایان خردادماه سال آینده کلنگ زنی می‌شود.

حاتمی یادآور شد: راه اندازی شهرک کارگاهی مشاغل کوچک و نیز تهیه مکانی برای استقرار صنوف آلاینده را نیز در دستور کار داریم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص راه اندازی مجدد شرکت داروسازی باختر بیوشیمی، گفت: ظاهرا خود این مجموعه تمایلی چندانی برای توافق با وزارت بهداشت ندارد.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت تعیین کننده قیمت دارو است و ما بسیار تلاش کردیم توافق میان این شرکت و وزارت حاصل شود که هنوز این امر صورت نگرفته است، البته این شرکت در حال حاضر در حال انجام طرح توسعه‌ای خود است.

حاتمی گریزی هم به وضعیت واحدهای صنعتی خسارت دیده در زلزله سال 96 داشت و افزود: 55 واحد صنعتی در زلزله دچار خسارت شد که از این تعداد 30 واحد تعمیری و 25 واحد تخریبی بودند.

وی افزود: کار تعمیر تمام واحدها به پایان رسیده و از 25 واحد تخریبی 15 مورد آن در حال بازسازی هستند و 10 مورد دیگر مشکل وثیقه و تعامل با بانک داشتند که توافقاتی در این زمینه انجام دادیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه فعال کردن مناطق ویژه را هم یکی از دغدغه های مهم حوزه اقتصادی استان عنوان کرد وافزود: یکی از این مناطق مهم منطقه ویژه اسلام آبادغرب است که خوشبختانه با همت استاندار قرار است سرمایه گذاری خوبی در این منطقه صورت گیرد واطمینان داریم این سرمایه گذاری سرنوشت شهر اسلام آبادغرب را تعییر می‌دهد و این منطقه به شهرک تخصصی پایین دستی و بالادستی حوزه پتروشیمی تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس