حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان

در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، اشتغال و کارآفرینی موتور محرک توسعه و رونق اقتصادی است و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند طبعاً این هدف بدون در نظر گرفتن نقش مؤثر این قشر از جامعه محقق نمی‌شود.

در طول تاریخ، زنان همواره به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تأمین معاش خانواده همکاری داشته‌اند و دلایل متعددی از جمله استقلال مالی و کسب درآمد، کمک به تأمین هزینه‌های خانواده، پس‌انداز، فرار از بیکاری، خودشکوفایی و کسب وجه اجتماعی در حضور آنها در عرصه‌های کارآفرینی و اشتغال اثرگذار بوده است.

توسعه بازار فروش محصولات تولیدی بانوان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام حمایت این صندوق از مشاغل بانوان می‌گوید: حمایت از کسب و کارهای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار، ضمن کمک به معیشت خانوارها فرصت حضور آنها در اجتماع را در کنار رسیدگی به وظایف خانه و تربیت فرزندان را فراهم می‌کند و به کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید از ابتدای تأسیس تا کنون هیچگاه محدود به حوزه خاصی به ویژه برای بانوان نبوده است، می‌گوید: مهم‌ترین عاملی که در این زمینه تعیین کننده بوده، توانایی خود زنان در زمینه‌هایی است که درخواست تسهیلات می‌دهند. یکی از اهداف اصلی صندوق، حمایت مالی از کسب و کارها است و ما علاوه بر پرداخت تسهیلات، به توسعه بازار فروش محصولات تولیدی بانوان کمک می‌کنیم.

به گفته نوراله زاده، یکی از مشکلات پیش روی اشتغال بانوان، بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات است و صندوق کارآفرینی امید به ایجاد بازار فروش دستاوردهای زنان کمک کرده است.

وی می‌گوید: امروز طیف وسیعی از کسب و کارهای خرد و کوچک در حوزه بانوان مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار دارد و برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های زنان به منظور عرضه خدمات و محصولات تولیدی با قیمت تمام شده پایین از جمله اقدامات حمایتی به شمار می‌رود.

در حال حاضر زنان در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله صنایع غذایی، صنایع دستی، کشاورزی، باغداری، فراوری محصولات و خدمات حضور فعالی دارند و فرصت‌های کسب و کار بسیاری را از این طریق برای خود فراهم کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان، گسترش اشتغال پایدار با ایجاد مشاغل خانگی را یکی از راه‌های رونق اقتصادی می‌دانند و مشاغل خرد و خانگی را بستر مناسبی برای اشتغالزایی اعضای خانواده به شمار می‌آورند.

انجام کسب و کارهای خرد و کوچک خانگی با کمترین هزینه و مواد اولیه در کنار خانواده ضمن ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای خانواده در رشد و پویایی اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی مؤثر است.

اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، از طراحی و اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور خبر داده و با اشاره به نقش مؤثر کسب و کارهای خرد در اشتغالزایی می‌گوید: کسب و کارهای خرد سهم بیشتری در اشتغال کشور دارند و علاوه بر بازدهی بیشتر از انحراف کمتری برخوردارند.

او با بیان اینکه از طریق ایجاد شغل باید به رشد اقتصادی دست یابیم، می‌افزاید: علیرغم آنکه مشارکت در رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است ولی نرخ مشارکت فارغ‌التحصیلان در کشور پایین است از این رو برای ارتقای سطح مشارکت، نیازمند مشارکت جمعی در بخش‌های مختلف اقتصاد هستیم.

منصوری با اشاره به نقش مؤثر مشاغل خانگی در اقتصاد می‌گوید: در راستای توسعه مشاغل خانگی، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طراحی و آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شده است. این الگو در ۹ استان کشور در حال اجرا است و تا پایان سال در کل کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی یکی از شاخصه‌های تولید محسوب می‌شود. با توجه به اینکه زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، اشتغال آنها در عرصه‌های کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی برای رشد و پیشرفت جامعه لازم و ضروری است. در همین راستا چندی قبل توافقنامه «اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۲۳ استان کشور» در راستای اشتغال شش هزار زن سرپرست خانوار بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس