خروج پیاز زعفران از کشور ممنوع است

طهماسبی گفت: موضوع ممنوعیت قاچاق پیاز به سایر کشورها به طور مستمر از طریق معاونت امور باغبانی و سایر مراجع مرتبط پیگیری می شود.

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در صورت مشاهده خروج پیاز زعفران از استان‌ های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سایر مناطق تولید زعفران به خارج کشور، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی افزود: موضوع قاچاق پیاز زعفران به سایر کشور‌ها به طور مستمر از طریق معاونت‌ های امور باغبانی و توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، مرزبانی کشور و سایر مراجع مرتبط پیگیری می‌ شود.

طهماسبی با بیان این که بسته‌ های آموزشی لازم توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های مرزی در خصوص شناسایی پیاز زعفران دراختیار مرزبانان کشور قرار گرفته است، اظهار داشت:آموزش‌های لازم نیز به آن‌ها داده شده و در سال جاری نیز در دست اقدام است.

وی در عین حال افزایش تولید زعفران به منظور کاربرد عصاره ارزشمند آن در صنایع دارویی را امری ضروری عنوان و تصریح کرد: ما می‌توانیم بخش عمده‌ای از این محصول را در قالب فرآورده‌ های دارویی و با برند ایران به سایر کشور‌ها صادر کنیم و این موارد جزیی از برنامه‌ های ششم و هفتم توسعه اقتصادی کشور نیز هست.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: گیاه زعفران علاوه بر مصرف عمده در صنایع غذایی به عنوان ادویه و چاشنی، در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی نیز از ارزش بالایی برخوردار است و در این راستا باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما نیازمند گسترش تحقیقات در این زمینه برای یافتن بازارهای جهانی به منظور اصلاح الگوی صادرات محصول زعفران هستیم.

طهماسبی در خاتمه یادآور شد: این معاونت در حال رایزنی برای گسترش صادرات زعفران از طریق برگزاری نمایشگاه هایی که در خصوص صادرات انوع بسته بندی‌های این محصول و فرآورده‌ های جانبی آن برگزار می‌شوند به منظور مصرف بیشتر زعفران ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس