خط قرمز سازمان ملی استاندارد، سلامت مردم است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خط قرمز سازمان ملی استاندارد، سلامت مردم است و کوتاهی هیچ کس را نمی‌پذیرد.

نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در چهار سال اخیر، رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد از ۳۱ به ۲۷ رسید و برخی مشکلات بین المللی ما رفع و گواهی تایید صلاحیت ما در ۷۰ کشور جهان مورد قبول واقع شد.

وی گفت: موضوع استاندارد تن‌ ها مختص به یک استان نیست بلکه کشوری و بین المللی است و باید همه از قوانین استاندارد پیروی کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: درخصوص سلامت و ایمنی جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و هرگونه کوتاهی در این زمینه نابخشودنی است.

پیروزبخت افزود: استان‌ها ظرفیت‌ های زیادی دارند و باید این ظرفیت‌ ها به فعل در آید و همه بدانند که پویش کالای استاندارد ایرانی_میخرم مصداق و مفهوم بارز برای استفاده از کالای ایرانی است که باید به آن توجه کرد.

پیروزبخت، گفت: فعالیت های اقتصادی در استان ها از جمله کردستان روند توسعه رو به رشدی را دنبال می کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان استاندارد یک سازمان حاکمیتی و فرابخشی است و به دلیل نقش و اهمیتی که در سلامت و امینی و صادرات و واردات دارد باید توسعه یابد.

وی با اشاره به برخی مشکلات صادرات از مرز باشماق اظهار داشت: همین اندک مسائل در تعامل بین دستگاه های استان رفع می شود.

پیروزبخت با بیان اینکه سطح استاندارد های جمهوری اسلامی ایران بالاتر از استاندارد عراق است افزود: در دوره های مختلف خواسته های طرفین در زمینه صادرات مورد بررسی قرار گرفته و در صدد رفع موانع موجود هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه، اظهار داشت: صادرات به سلیمانیه از کردستان دارای مشکلات پیچیده تری است که با مذاکرات مرزی می توان این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: درصورتیکه هماهنگی درون استانی میان دستگاه ها بوجود آید در تجارت با کشور های مختلف به مشکل بر نخواهیم خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس