درج قیمت بر روی تخم مرغ، تنها راه حل کنترل بازار

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌ گذار گفت: درج قیمت بر روی تخم مرغ، تنها راه حل کنترل بازار است .
درج قیمت بر روی تخم مرغ، تنها راه حل کنترل بازارفرزاد طلا کش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌ گذار کشور در گفتگو از کاهش 500 تومانی نرخ تخم مرغ در مرغداری خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ در مرغداری 7 هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه در ایام پایانی سال، مصرف تخم مرغ در صنایع غذایی، کارخانه های کیک و کلوچه و قنادی ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد، بنابراین اگر تقاضا به درستی مدیریت نشود؛ قیمت تخم مرغ با نوساناتی در بازار روبرو خواهد بود.

به گفته طلا کش با کاهش تقاضا از ابتدای فروردین، قیمت تخم مرغ با روند نزولی در بازار روبرو خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان تصریح کرد: روند گسترش این بیماری در کشور بسیار کند شده است، به طوریکه بعد از استان قم، استان جدیدی در حوزه واحدهای صنعتی در گیر این بیماری نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه دو استان اصلی تولید همچون اصفهان و خراسان رضوی از بیماری مصون هستند، بنابراین بحران خاصی در زمینه کمبود تخم مرغ در بازار را نخواهیم داشت.

به گفته وی؛ با توجه به اقدامات کنترلی در استان های درگیر، طی دو هفته اخیر گزارشی مبنی بر موج انفجار بیماری در سایر استان ها اعلام نشده است.

طلا کش جمعیت مرغ های معدومی ناشی از آنفلوانزا حاد پرندگان را، 25 میلیون قطعه اعلام کرد.

نرخ تخم مرغ در خرده فروشی ها همچنان بالاست

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌ گذار در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی ها بیان کرد: هم اکنون دولت به اشتباه نظارت خود بر واحدهای مرغداری را به شدت افزایش داده در حالیکه مرغداران سهمی در بازار ندارند و تنها سودجویی برخی مغازه داران حباب کاذب قیمت در بازار را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه درج قیمت بر روی تخم مرغ تنها راه حل کنترل بازار است، یادآور شد: اگر دولت پیشنهاد ما را پذیرفته بود و اقدام به درج قیمت بر روی تخم مرغ می‌کرد، شاهد نوسان قیمت و بحران در بازار این محصول نبودیم، اما دلیل آنکه دولت با این پیشنهاد موافقت نمی‌کند، برای اتحادیه جای سوال است.

منبع خبر: خبرگزاری صدا وسیما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس