اعلام آمادگی 8 مرکز جهت عمل‌آوری و فرآوری برداشت میگو

علام آمادگی 8 مرکز عمل‌آوری و فرآوری میگوی گلستان

به گزارش ایسنا، دومین جلسه برنامه‌ ریزی و هماهنگی مراکز عمل‌آوری و فرآوری آبزیان گلستان برای بررسی وضعیت و رفع مشکلات این مراکز با حضور مدیر کل، رئیس گروه بهبود کیفیت و فرآوری و رئیس اداره میگوی شیلات گلستان، روسای ادارات شیلات شهرستان‌های بندرگز و کردکوی و بندرترکمن، گمیشان، مدیران عامل مراکز عمل‌آوری و نمایندگان دامپزشکی استان برگزار شد.

مهندس «آرش جیران»، رئیس گروه بهبود و کیفیت اداره‌کل شیلات گلستان در این جلسه گفت: طی این نشست مراکز عمل‌آوری گزارشی از وضعیت خود از جمله وضعیت بهداشتی مراکز، مراحل اخذ کد IR و EC، قراردادها و میزان قبول مسئولیت در مورد عمل‌آوری و … ارائه کردند.

دکتر «مسلمی»، نماینده دامپزشکی استان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ بیماری در مجتمع پرورش میگوی گمیشان ثبت نشده و این یک حسن بزرگ هم برای شیلات و هم برای دامپزشکی استان محسوب می‌شود. امسال هم از مراکز عمل‌آوری درخواست داریم با تمام توان پای کار بایستند تا بتوانیم همه میگوی تولید شده در استان را به نحو احسن به مرحله عمل‌آوری و فرآوری برسانیم. دامپزشکی استان آمادگی خود را در همه ساعات شبانه‌روز برای همکاری با این عزیزان اعلام می‌دارد.

همچنین مدیرکل شیلات گلستان با تشکر از مجموعه دامپزشکی استان که همواره کنار عمل‌آوران و پرورش‌دهندگان حضور داشته‌اند، گفت: از همه مراکز عمل‌آوری درخواست دارم سریعت‌ر آماده دریافت میگو شوند و اگر مشکلی هم وجود دارد رفع شود تا صنعت میگوی استان ضربه نخورد.

مهندس سید «جواد قدس علی» با بیان این‌که فصل عمل‌آوری میگو یک ماه طول خواهد کشید، گفت: طبق اعلام آمادگی مراکز عمل‌آوری فعال در استان می‌توان گفت روزانه 100 تن میگو در استان عمل‌آوری خواهد شد و این میزان با احتساب پیش‌ بینی تولید بالغ بر 2500 تن حدود 26 روز الی یک ماه طول خواهد کشید که همه میگوی تولیدی عمل‌آوری و فرآوری شود.

مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: شرایط را مغتنم بشماریم و سعی کنیم نهایت استفاده را از این محصول با کیفیت جهت رونق اقتصادی استان ببریم. امیدوارم با همکاری همه این مرحله را با موفقیت طی کنیم و امسال نیز جشن برداشت میگو را بهتر از سال گذشته و با رکوردزنی مجتمع پرورش میگوی گمیشان برگزار کنیم.

ذخیره‌ سازی بچه میگو از 24 اردیبهشت در 830 هکتار و در قالب 50 مزرعه در مجتمع پرورش میگوی گمیشان انجام شد و به زودی فصل برداشت این محصول آغاز می شود که طبق پیش‌ بینی‌ ها، امسال تولیدی بالغ بر 2500 تن میگو را در استان شاهد خواهیم بود.

یک دیدگاه برای “اعلام آمادگی 8 مرکز جهت عمل‌آوری و فرآوری برداشت میگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس