رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان: تولیدات زیرپله ای سلامت مردم را تهدید می کند

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اینکه برخی از تولیدکننده های زیرپله ای سلامت مردم را در معرض خطر قرار داده اند، گفت: دغدغه اصلی انجمن در باره کیفیت مواد غذایی است.

تولیدات زیرپله ای سلامت مردم را تهدید می کند
به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی در نشست کارگروه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خراسان شمالی گفت: رصد بازار به لحاظ کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده یکی از وظایف این انجمن است.
وی در این باره به عرضه برخی قندهای آلوده در بازار اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که مردم آن قند کله مصرف می کنند و بیشتر کشورها به جای آن، شکر مصرف می کنند و در این میان بعضا فرایند سفید کردن قند، غیرکارشناسی انجام می شود و برخی از تولید کننده های زیر پله ای، قند آلوده عرضه می کنند.
وی گفت: در این زمینه در سه استان خراسان رضوی، تهران و کردستان نمونه گیری انجام شده و گزارش ها برای سازمان استاندارد ارسال شده است.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: دیگر اقلام همچون آبلیمو و عسل و نیز در ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی و خودرو دچار مشکلاتی هستیم و این انجمن تلاش دارد تا پیگیری های لازم انجام شود.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ادامه گفت: آشنایی مصرف کنندگان کالا و خدمات با حقوق خود کم است و نخستین حق مصرف کننده، آشنایی با این حقوق است.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا میزان آشنایی و آگاهی مردم از حقوق خود بالاتر رود.
وی افزود: کشورهای توسعه یافته بیش از 60 سال است که به موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده و تشکل های مردمی مرتبط با آن توجه داشته اند.
وی افزود: در ایران با وجود پیگیری های که انجام شد، لایحه مربوط، 15 سال در مسیر رسیدن به مجلس منتظر بود و در سال 88 به تصویب رسید و از سال 95 اولین دوره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل شد.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: این انجمن در سه سطح شهرستانی، استانی وملی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه کشور از نظر اقتصادی دچار چالش است و در زمینه تولید و اشتغال دغدغه وجود دارد افزود: در این شرایط دولت وطیفه دارد از تولید کننده حمایت کند اما از طرفی باید مصرف کننده نیز مورد حمایت قرار گیرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: تولید با کیفیت باید مورد حمایت قرار گیرد و حمایت ها باید نصیب کسانی شود که کیفیت را در تولید مد نظر داشته اند.
وی گفت: وظیفه این انجمن رصد کردن این شرایط است و این انجمن تلاش دارد تا با کسب اعتماد مردمی، به جایی برسد که زمانی که اعلام می کند کالای مناسب نیست، مردم خریداری نکنند و مردم در خرید کالا ها به این انجمن اعتماد داشته باشند.
وی گفت: البته این انجمن در رسیدن به اهداف مورد نظر با مشکل منابع مالی روبه رو است و منابع زیادی در اختیار ندارد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بر لزوم ارتقای آگاهی و آشنایی مردم با حقوق خود در مصرف کالا و دریافت خدمات تاکید کرد.
محمود دلپسند اظهار کرد: امسال تلاش داریم در راستای تکریم ارباب رجوع، از ظرفیت های انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس