رتبه نخست خوزستان در کشت برنج

کشاورزان خوزستانی با کشت 206 هزار هکتار برنج در تابستان، رتبه نخست کشور در کشت این محصول را به خود اختصاص دادند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیشترین محصولات کشت شده تابستانه در خوزستان به ترتیب مربوط به برنج، ذرت، کنجد، سویا آفتابگردان و دیگر محصولات بوده است.
کیخسرو چنگلوایی با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر آب سد‌های استان، افزود: در تابستان امسال ۲۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت برنج اختصاص یافت که می‌تواند بخشی از خسارت کشاورزان در سیل فروردین ماه را جبران کند.
وی ادامه داد: ۱۳۵ هزار هکتار از این میزان مربوط به زمین‌های کشاورزی خسارت دیده از سیل فروردین ماه است که بارقه‌های امید و رضایت نسبی را در بین جامعه کشاورزان استان خوزستان ایجاد کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت، ۹۵۰ هزار تن شلتوک تولید شود که از آن ۵۲۰ هزار تن برنج به دست می‌آید که ارزش ریالی این میزان برنج تولیدی به پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد و می‌تواند برنج مورد نیاز ۱۳ میلیون نفر را تامین کند.
به گفته او بیشترین سطح زیر کشت برنج مربوط به شهرستان‌های شوشتر، اهواز، شوش، حمیدیه، کارون و دزفول بوده است.
امسال ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر کشت محصولات تابستانه رفت.
بارش‌های مناسب در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ ذخایر آب پشت سد‌های خوزستان را به حدود ۲۴ میلیارد متر مکعب افزایش داد که در مقایسه با سال آبی قبل از آن بیش از ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس