رونمایی از ۷ محصول جدید کشاورزی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح استان گفت:این محصولات شامل بادمجان توپی، گوجه قلمی،گلابی و گوجه درختی با عملکرد هزار و ۵۰۰ گوجه بر روی یک بوته، ۳ نوع کاهو، کاسنی و کدو با شکل متفاوت و عملکرد بالا، هندوانه آناناسی و تولید گیاهی جدید از ترکیب گونه‌های گیاهی علف چشمه و تره شاهی است که به صورت کاملا ارگانیک تولید شده اند.
حجت الله عباسی افزود: رویشگاه اصلی این محصولات، کشورهای اروپایی است که با سازگار کردن آن‌ها با شرایط اقلیم و خاک کهگیلویه وبویراحمد، بذر این محصولات به بانک ژن محصولات کشاورزی ایران اضافه شد.
وی ادامه داد: بذر این محصولات فروردین امسال به صورت پایلوت در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در مزرعه تحقیقاتی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح استان کشت شد که نتایج خوبی به دست آمد و این محصولات به مرحله بذردهی رسیدند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: قابلیت کشت در همه نقاط ایران، شکل جدید و مشتری پسند بودن، مقاوم بودن به آفت‌ها و بیماری‌ها، عملکرد بالا در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی از جمله مهمترین ویژگی‌های این محصولات جدید است.
حجت الله عباسی گفت: در سال زراعی جدید، این محصولات در ۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد کاشته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس