سهام آسیا با کاهش درآمد شرکت‌ها سهام آسیا سقوط می‌کند

امروز اغلب شاخص‌های آسیایی با کاهش درآمد شرکت‌ها تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و انتظار از کند شدن اقتصادها، سقوط کردند و قیمت طلا با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن رشد کرد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، روز سه‌شنبه، اغلب شاخص‌های آسیایی با اعلام کاهش درآمدهای شرکت‌ها تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و انتظار از کند شدن اقتصادها، سقوط کردند. قیمت طلا با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن رشد کرد.

غول تکنولوژی آمریکا، اپل، هشدار داد که به احتمال زیاد به علت کاهش تولید آیفون و کاهش تقاضای چین تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، به سطح سود پیش‌بینی شده برای ۳ ماهه اول نخواهد رسید. این بیانیه باعث شد تا سهام شرکت‌های تولیدکننده قطعات اپل در آسیا سقوط کند.

بانک اچ‌اس‌بی‌سی در گزارش عملکرد سالانه ۲۰۱۹ خود اعلام کرد درآمد پیش از کسر مالیات این بانک ۳۳ درصد افت کرده است.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۵۸۶.۳۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۲ درصد بالا آمد و به ۱۵۸۹.۳۰ دلار رسید.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص نیکی ژاپن ۱.۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار چین، امید به افزایش اقدامات تقویتی دولتی باعث شد شاخص شانگهای از افت بازگشته و به رشد اندک ۰.۰۵ درصدی دست پیدا کند. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۴۱ درصد سقوط کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۶ درصد افت کرد اما شاخص کوسپی کره‌جنوبی با سقوط ۱.۴۸ درصدی روبرو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس