شکایت گندمکاران از دولت به سازمان بازرسی

گندمکاران از دولت به دلیل تخلفات مکرر در اجرای قانون خرید تضمینی، به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت دو روز پیش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را رسما اعلام کرد و نرخ گندم بدون تغییر نسبت به نرخ اولیه ای که سخنگوی دولت اعلام کرده بود، ٢٢٠٠ تومان اعلام شد این درحالی است که قیمت مذکور مورد اعتراض شدید تولیدکنندگان، کارشناسان و دست اندرکاران تولید قرار گرفته بود.

دولت طی سالهای اخیرا، مرتب در اجرای قانون خرید تضمینی مرتکب تخلف شده است و نه تنها قیمت را تا پایان مهلت قانونی آن اعلام نمی کند بلکه نرخ های اعلامی هم متناسب با میزان تورم و … نیست و همواره پایین تر بوده است. سال گذشته اعتراضات گسترده به قیمت تعیین شده برای گندم موجب تغییر قیمت آن شد اتفاقی که امسال نیز احتمال دارد رخ بدهد.

در همین زمینه عطالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این احتمال که قیمت گندم تغییر کند وجود دارد چراکه سال گذشته نیز این اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ما از طریق مجلس و سایر نهادهای مربوطه پیگیر این مساله هستیم و نامه نگاری هایی انجام داده ایم.

هاشمی گفت: اخیرا شکواییه ای برای سازمان بازرسی کل کشور فرستادیم و از دولت به دلیل تخلف در اجرای قانون خرید تضمینی به آنجا شکایت کردیم.

وی با بیان اینکه به شدت پیگیر این مساله هستیم، افزود: ما روز یکشنبه گذشته این نامه را برای سازمان بازرسی کل کشور ارسال کردیم و روز سه شنبه گذشته رئیس سازمان این مساله را پیگیری کرد و برای رئیس جمهور نامه نوشت.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه وزیر جهاد در این زمینه سکوت کرده و واکنشی به آن نداشته است، گفت: در جلسات مختلفی که داشتیم نظر جهاد کاملا به نظر ما نزدیک بود و آنها نیز هم با این بحث که کف قیمت نباید از ٢٥٠٠ تومان کمتر باشد، موافق هستند.

هاشمی گفت: آنطور که ما مطلع هستیم وزیر جهاد نیز این مساله را پیگیری می‌کند اما به دلیل برخی معذورات نمی تواند اظهارنظر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش٢٥ درصدی خرید گندم در سالجاری گفت: فصل خرید تضمینی گندم کاهش یافته و ما پیگیر هستیم که خرید تمدید شود چون برخی از کشاورزان گندم خود را تحویل دولت نداده اند و به دلیل شایعاتی که درباره کاهش تولید و نیز زمزمه وارداتی که راه افتاد، ما از کشاورزان درخواست کردیم گندم هایشان را تحویل دولت بدهند.

هاشمی درباره اینکه آیا قیمت خرید این گندم همان ١٧٠٠ تومان خواهد بود یا به نرخی که برای سال جدید اعلام شده خریداری می شود، گفت: قیمت تحویل این گندم ها در  ادامه خرید سال زراعی گذشته کیلویی ١٧٠٠ تومان خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس