معاون بهبود تولیدات دامی: در نهاده های صنعت طیور کمبودی نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی : صاحبان طیور هیچگونه نگرانی و‌ کمبودی در بحث نهاده ها نداشته باشند.

مرتضی رضایی در همایش علمی صنعت طیور در مجموعه ساوانا گلوگاه گفت : با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده های دامی ، دو میلیون تن ذرت و یک‌ میلیون تن کنجاله سویا در انبارهای کشور ذخیره شده و هیچگونه نگرانی و‌ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر نهاده های ذرت و کنجاله سویا، ویتامین ها و ریز مغذی ها هم در بازار و هم ذخایر به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این بخش وجود ندارد.

رضایی گفت : مرغداران می توانند با مراجعه به شرکتهای پشتیبانی اموردام در سراسر کشور نسبت به دریافت نهاده های دامی با قیمت مصوب اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور افزود : اگر با توجه به تصمیمات مقامات عالی نظام ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی فراهم شود ، قطعا این تولید افزایش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سرانه مصرف گوشت هر ایرانی را ۳۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت : اکنون گوشت مرغ به عنوان ارزان ترین ، اصلی ترین و با کیفیت ترین غذا در بین مردم ما جا باز کرده است و با استقبال مردم روبرو است.

رضایی با اشاره به اینکه صنعت طیور از بزرگترین صنعت در کشور است که تماما به صورت خصوصی اداره می شود افزود : برای ساماندهی و سازماندهی در بخش صنعت طیور تاکنون ۱۶ هزار واحد گوشتی در سامانه سماسد ثبت نام کردند که یک یا چند دوره در سال جوجه کشی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس