نخستین کارخانه تولید شکر از خرما در الجزایر با فناوری ایرانی افتتاح شد

نخستین کارخانه تولید شکر از خرما در الجزایر با فناوری ایرانی و با حضور شماری از مقام های الجزایری و سفیران مقیم در این کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایالت بسکره افتتاح شد.

سومین نمایشگاه بین المللی خرما در الجزایر در ایالت «بسکره» با حضور وزیران کشاورزی و تجارت ، والی ایالت بسکره و تنی چند از سفیران مقیم و سفیر کشورمان در الجزایر افتتاح شد.
مهمترین رخداد نمایشگاه بین المللی خرمای امسال در الجزایر، افتتاح کارخانه تولید شکر از خرما از سوی موسسه «عمتنا »بود که در حاشیه نمایشگاه توسط والی بسکره و سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر آغاز بکار کرد.
این کارخانه با سرمایه گذاری الجزایر، تجهیزات ایتالیایی و فناوری ایرانی ساخته شده و محصول عمده آن اکنون شکر است که از ضایعات خرما استحصال و ظرفیت اسمی تولید آن ، 3.6 هزار تن در سال است .
قرار است در آینده نزدیک علاوه بر شکر، برخی محصولات دیگر از جمله رب ، شیره و شربت خرما نیز به تولیدات این کارخانه افزوده شود .
این نمایشگاه همه ساله پس از برداشت محصول خرما در این ایالت به عنوان یکی از مراکز مهم تولید خرما در الجزایر برگزار می شود .
در نمایشگاه سال جاری، 120 شرکت فعال در زمینه خرما و فرآورده های حاصل از آن از الجزایر و برخی کشورها مشارکت داشتند .
الجزایر با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن خرما چهارمین تولیدکننده خرمای جهان است و در این کشور 360 نوع خرما برداشت می شود اما تنها 54 نوع آن به بازار عرضه می شود .
بسکره در 400 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت الجزایر قرار دارد و به منزله دروازه ورود به منطقه صحرای این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس