ورود برنج خارجی به شمال شایعه است

دبیر انجمن برنج ضمن رد ورود برنج های خارجی به شمال و اختلاط آنها با برنج های شمال گفت: اگر اختلاطی انجام می شود در تهران صورت می گیرد.

جمیل علیزاده شایق در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه برنج‌های وارداتی از بندر چابهار به شمال کشور منتقل و در آنجا با انواع ایرانی مخلوط می‌شود، اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و این شایعات برای تخریب و زیر سوال بردن کیفیت برنج‌های شمال مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاملا مشخص است چرا عده ای چنین شایعاتی را درست می کنند، گفت: امسال کیفیت برنج شمال افزایش پیدا کرده و نسبت به یک دهه گذشته شاهد رشد زیادی در این زمینه بوده ایم.

دبیر انجمن برنج کشور افزود: به همین جهت کشاورزان شمالی نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا کسی برنج‌های آنها را حتی با انواع پرمحصول تولید داخل مخلوط نکند و خدشه‌ای به کیفیت برنج‌های شمال وارد نشود.

شایق تصریح کرد: اگر اختلاطی انجام می‌شود، در تهران صورت می‌گیرد و در شمال چنین چیزی ممکن نیست.

وی افزود: استانداران دو استان شمالی نیز به شدت مراقب هستند برنج های وارداتی وارد این شهرها نشود نه به خاطر بحث اختلاط بلکه نگران توزیع این محصولات در شمال هستند و به همین جهت به شدت کنترل و مراقبت صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این عباس قبادی، معاون وزیر صنعت اعلام کرده برنج‌های وارداتی قبل از پایان آبان‌ماه در کشور توزیع نخواهد شد، بنابراین ما نگرانی در این زمینه نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس