وزیر ارشاد: اقتصاد فرهنگ عامل کمک ‌دهنده به اقتصاد مقاومتی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ کمک‌ دهنده به اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این وزارتخانه به دنبال کمک کردن به اقتصاد مقاومتی در چارچوب فرهنگ هستیم.
سید رضا صالحی امیری در نشست سراسری مدیران این وزارتخانه با عنوان «گفتمان ‌سازی و فرهنگ‌ سازی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» در تهران با بیان اینکه گفتمان واحد نسبت به اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، تصریح کرد: هدف اصلی این جلسه این است که با تبیین مسئله اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان واحد برسیم، از این منظر ما نیازمند گفتمان واحد هستیم.
وی با طرح پرسش رسالت ما در اقتصاد مقاومتی چیست؟ خاطر نشان کرد: فضای ماموریت ما در قالب اقتصاد مقاومتی باید باز شود، زیرا غیر از این امر امکان توفیق وجود ندارد، باید بدانیم چه چیزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه می‌ توانیم در اجرای اقتصاد مقاومتی در زمینه فرهنگی کار کنیم، گفت: همانگونه که ما در حوزه آسیب ‌های اجتماعی وظیفه مدیریت آسیب‌ های اجتماعی از منظر فرهنگ را داریم و با فعالیت‌ های فرهنگی به کاهش آسیب اجتماعی کمک می‌ کنیم. این امر در موضوع اقتصاد مقاومتی هم به همین شکل اتفاق می‌ افتد.
وی افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال این امر هستیم که با چه فعالیتی می‌ توان در چارچوب فرهنگ به اقتصاد مقاومتی کمک کرد، افزایش نشاط اجتماعی و مصرف فرهنگی از جمله موارد قابل طرح در این موضوع است.
وی افزود: گفتمان ‌سازی اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اینکه کدام برنامه فرهنگی می ‌تواند به این موضوع کمک کند نیز برای مهم ما است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در اقتصاد فرهنگ سه اتفاق رخ می‌ دهد گفت: ابتدا گردش مالی که از سایر بخش‌ های فرهنگی چون سینما شکل می‌ گیرد، سپس میزان افزایش مالی از فعالیت های هنری است که منجر به افزایش گردش مالی می‌ شود و در پایان نیز صادرات رخ می دهد. در اصل توجه به اقتصاد فرهنگ کمک به اقتصاد مقاومتی است.
نشست سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با موضوع گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در باغ زیبا در تهران آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس