پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید کامیون یخچال دار در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کمبود کامیون‌های یخچال‌دار در منطقه و سهم موثر آن در حمل‌ونقل محصولات تولیدی استان، گفت: به زودی تسهیلات لازم برای خرید کامیون‌های یخچال‌دار پرداخت می‌شود.

بهنام شهدی روز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار آذربایجان‌غربی، افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی استان توسط بانک کشاورزی تخصیص یافته‌است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات به متقاضیان خرید کامیون‌های یخچال‌دار استان پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان نیز تحت تاثیر کمبود این کامیون‌ها قرار گرفته‌است، ادامه داد: محصولات کشاورزی قابل توجهی در آذربایجان‌غربی تولید و با توجه به کمبود زیرساخت‌ها، تنها بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

«شهدی» با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل یخچال‌دار حلقه مفقوده بخش تولید استان است، تاکید کرد: در سایه تجهیز ناوگان حمل و نقل استان به کامیون‌های یخچال‌دار، صادرکنندگان استان هم می‌توانند محصولات کشاورزی را بدون کاهش کیفیت به دست مشتریان خود برسانند.

وی تاکید کرد: کامیون‌ها و کشنده‌های یخچال‌دار در استان تولید می‌شود و بخش از این کمبود را می‌توان از تولیدات استان تامین کرد.

هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی پنج دستگاه ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار، ۱۷۰ دستگاه ۶ چرخ، ۱۸ چرخ یک دستگاه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس