احداث کارخانه کاغذ ۲۴۰ هزار تنی در خوزستان

 با حضور استاندار خوزستان و رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عملیات اجرایی احداث کارخانه بزرگ ۲۴۰ هزار تنی تولید کاغذ با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز، ۱۰ دی ماه در خوزستان آغاز شد.

عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز، ۱۰ دی ماه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این کارخانه در کشت و صنعت سلمان فارسی احداث می‌شود و مواد اولیه مورد نیاز آن نیز از باگاس تولیدی واحدهای جنوبی این شرکت تامین خواهد شد.

وی افزود: در واقع این سرمایه‌گذاری هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم خوزستان است که ایشان با درایت خویش و اختصاص مبلغ ۴۶۷ میلیون دلار برای این پروژه، از هدررفت و نابودی ۱.۵ میلیون تن باگاس که عمدتاً موجب مسائل زیست محیطی نیز می‌شد، جلوگیری کردند و باعث تامین کالایی با ارزش برای کشور شدند؛ بنابراین باید از اهتمام مقام معظم رهبری برای این سرمایه‌گذاری ارزشمند سپاسگزار بود.

ناصری با اشاره به جلوگیری از خروج ۲۸۵ میلیون دلار ارز کشور با اجرای این طرح، تصریح کرد: با احداث این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم حین بهره‌برداری برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در منطقه که تماماً بومی خواهند بود، ارزش افزوده قابل توجهی به دلیل مصرف پسماند ایجاد خواهد شد و با تولید یک محصول بسیار مهم، از نابودی بخش زیادی از جنگل‌های کشور جلوگیری شده و تاثیر زیست محیطی قابل توجهی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح ۹ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: همچنین با تولید کاغذ به عنوان یک کالای فرهنگی، زنجیره‌ای از تولیدات و محصولات متکی بر کاغذ در خوزستان شکل می‌گیرد که نقش بسزایی در حوزه‌های چاپ و نشر و اقلام آموزشی متکی بر کاغذ خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سهم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این پروژه را ۷۲ درصد و سهم شرکت توسعه نیشکر را ۲۸ درصد عنوان کرد و گفت: بنا است این پروژه ظرف مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس