کاهش۱۸.۹ درصدی نرخ تورم تولید مرغداری در بهار ۹۸

مرکز ملی آمار اعلام کرد: شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار امسال به عدد ۴۳۴.۷ رسید و نسبت به زمستان سال گذشته ۱۸.۹ درصد نسبت به فصل قبل ( تورم فصلی ) کاهش داشته است.

براساس گزارش این مرکز، شاخص مزبور  در گروه مرغ  با کاهش ۲۰.۶ درصد و گروه تخم مرغ با کاهش ۱۵.۶ درصدی  کاهش ۱۸.۹ درصدی شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده اند.

شاخص قیمت تولید کننده محصولات مرغداری های صنعتی کشور در بهار ۹۸ ( برمبنای ۱۳۹۰ برابر با ۱۰۰ ) در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شاخص استانی سیستان و بلوچستان تنها استانی است که نرخ تورم تولید مرغداری‌ها در این استان رشد ۶.۴ درصدی داشته است.

همچنین بررسی‌ شاخص قیمت تولید کننده محصولات مرغداریهای صنعتی کشور در بهار ۹۸ نشان می‌دهد که استانهای کشور نسبت به فصل قبل با کاهش روبرو  بوده، به جز استان سیستان و بلوچستان که با افزایش همراه بوده، بیشترین میزان کاهش شاخص کل نسبت به فصل قبل به ترتیب مربوط به استان‌های تهران و همدان با رقم ۲۷.۴ و ۲۵.۳ درصد بود.

شاخص گروه های اصلی 

«مرغ »

بهار ۹۸ شاخص گروه مرغ به ۵۲۱.۵ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ۲۰.۶ درصد کاهش یافته است، همه اقلام این گروه شامل پولت ( جوجه مرغ تخم گذار )، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه است به ترتیب ۲۱.۷، ۱۸.۳ و ۲۵.۷ درصد نسبت به فصل قبل کاهش داشته اند.

«تخم مرغ»

همچنین در بهار ١٣٩٨ شاخص گروه تخم مرغ به ۲۵۲.۴ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ۱۵.۶ درصد کاهش یافته است. در این گروه تخم مرغ نطفه­ دار و تخم مرغ خوراکی به ترتیب ١١.٧ و ١٩.٥ درصد نسبت به فصل قبل کاهش نشان می دهد.

سایر

 این گروه شامل کود می شود، در بهار ١٣٩٨ شاخص آن به ١٣٢٥,٦ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ( زمستان ۹۷) بالغ بر ٢١.٦ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٩.٥ درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس