اتاق بازرگانی خراسان رضوی انعکاس مسائل کشاورزی کشور را بر عهده گرفت

مشهد-خوشه نیوز  قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی این وزارتخانه طی نامه ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی را به عنوان تشکلی برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی به طور آزمایشی (پایلوت) تعیین کرد.

به گزارش خوشه نیوز  و به نقل از گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، «کاظم خاوازی»، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و معاون برنامه ریزی و اقتصادی این وزارتخانه در نامه به «محمدرضا توکلی زاده»، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، با تعیین این نهاد به عنوان تشکل اصلی و محوری برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی موافقت کرد.

در این نامه آمده است: پیرو نشست مشترک اینجانب و معاونین وزارت جهاد کشاورزی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ آذرماه امسال، با پیشنهادات مطرح شده مبنی بر «تعیین اتاق بازرگانی خراسان رضوی به عنوان پایلوت تصمیم سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی» به منظور هم افزایی اقدامات بخش دولتی و خصوصی در توسعه بخش کشاورزی موافقت می شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در این نامه تاکید کرد: ظرف حداکثر یک ماه با همکاری و هماهنگی نمایندگان بخش غیر دولتی و دولتی نسبت به برگزاری جلسات ملی، استانی و بین دستگاهی در این زمینه اقدام و در نهایت جمع بندی و ارائه برنامه های عملیاتی به این وزارتخانه منعکس شود.

 

گفتنی است در همین راستا، ستاد ویژه‌ای به منظور احصا مشکلات و مسائل شاخص بخش کشاورزی، تحلیل و ارائه پیشنهادات کارشناسی، برگرفته از نظرات بخش خصوصی و تشکل‌های متولی در این حوزه جهت ارائه به وزارت جهاد کشاورزی، در محل پارلمان بخش خصوصی استان خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی با مرکزیت مشهد از سال ۱۳۲۷ به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی در حوزه اقتصادی شکل گرفت و اکنون ۲۰ کمیسیون تخصصی در مباحث مختلف اقتصادی دارد که یکی از این کمیسیونها، مربوط به حوزه کشاورزی، دام و طیور و صنایع وابسته است.

منبع : خبرگزاری برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس