تراکتور به صورت ناعادلانه میان کشاورزان توزیع می شود

  • عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: نحوه واگذاری تراکتور بر حسب هکتار انجام می‌شود و کشاورز باید حداقل ۲۰۰ هکتار زمین داشته باشد؛ بنابراین به کسانی که مساحت زمین آنها از این میزان کمتر است و یا به صورت اجاره‌ای کار می‌کنند تعلق نمی گیرد.
  • به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایوب عابدی، کشاورز نمونه کشوری و عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی در جلسه این مجمع اظهار داشت:  سیاست‌های مسئولان دولتی در زمینه حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان جای نقد دارد و متأسفانه برخی از مسئولان به جای حمایت از حمایت کنندگان، بر راه آنها سنگ اندازی می‌کنند و باعث کاهش انگیزه کشاورزان می‌شوند.
  • وی با اشاره به افزایش سرسام آور هزینه‌های تولید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمایتی از کشاورزان صورت نمی‌گیرد تصور ما این است که طی سالهای آینده کشاورزان و یا وارثان آنها زمین‌های خود را خواهند فروخت و به جای تولید وارد حوزه‌هایی مانند دلال بازی می‌شوند تا بتوانند امورات خود را بگذرانند.
  • وی، ایجاد چنین شرایطی را برای کشور بسیار نامطلوب دانست و افزود: این مسئله برای کشور ما عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.
  • عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی با انتقاد از سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان، گفت: طی چند سال آینده، این احتمال وجود دارد که کشاورزان وارد حوزه‌های شغلی دیگری شوند.
  • عابدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه بیمه کارگران مشکلات زیادی داریم، خاطرنشان کرد: کشاورزان نمونه ای که باعث ایجاد اشتغال برای عده زیادی می‌شوند، متأسفانه با موانعی در حوزه بیمه مواجه هستند و نمی‌توانند کارگران خود را بیمه کنند.
  • وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر کارگری در مزرعه کشاورزی آسیب ببیند و به عنوان مثال دچار حوادثی مانند مارگزیدگی شود، کشاورز باید از جیب خود تمام هزینه‌های آن را بپردازد که همین مسئله نیز نارضایتی‌های زیادی را به وجود آورده است.
  • عابدی با اشاره به اینکه درخواست از وزیر جهاد کشاورزی این است که نگاه به کشاورز و کشاورزی سیاسی نباشد، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی باید به فکر تولید و تولید کننده باشد و نهایت حمایت از بخشی که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی توانسته رشد اقتصادی مثبت داشته باشد را انجام دهد.
  • این کشاورز نمونه کشوری با بیان اینکه اگر کشاورزی از بانک‌ها تسهیلات دریافت کند باید بین ۱۸ تا ۲۸ درصد بهره آن را بپردازد، تأکید کرد: به همین جهت کشاورزان چندان مایل نیستند که از تسهیلات بهره ببرند و در شرایط فعلی در واقع تولید کنندگان هستند که به دولت یارانه می‌دهند.
  • این عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی همچنین از نحوه واگذاری ماشین آلات کشاورزی و تراکتور انتقاد و بیان کرد: نحوه واگذاری تراکتور بر حسب هکتار انجام می‌شود و کشاورز باید حداقل ۲۰۰ هکتار زمین داشته باشد؛ بنابراین کسانی را که مساحت زمینشان از این میزان کمتر است و یا به صورت اجاره‌ای کار می‌کنند، شامل نمی‌شود اما در این میان عده‌ای این تراکتورها را دریافت می‌کنند و بعد از دو روز با قیمت بالاتر در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.
  • عابدی همچنین با اشاره به اینکه نگاه دولت به بخش خصوصی باید تغییر کند، تصریح کرد: دولت باید اقدام به واگذاری مسئولیت‌ها و تصدی گری های خود کند و صرفاً نقش نظارت بر امور را بر عهده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس