تولید پارچه چادر مشکی افزایش می‌یابد

به نقل از خبرنگاری خوشه مدیرعامل هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های جدید، به‌ بیش از ۲۶ میلیون متر مربع تولید پارچه چادر مشکی در این کارخانه برسیم.

محمدحسین پورتقی ۱۵ آذرماه در آیین افتتاحیه طرح ملی افزایش تولید چادرمشکی با هدف خودکفایی کشور در این صنعت، اظهار کرد: هدف ما بی‌نیاز کردن کشور از واردات و خودکفایی در زمینه نساجی و به خصوص تولید پارچه چادر مشکی است.

وی افزود: امیدواریم با افتتاح این طرح، ظرفیت کارخانه حجاب شهرکرد را از تولید ۱۰ میلیون مترمربع به ۱۶ میلیون مترمربع افزایش دهیم‌، از طرفی با سرمایه‌گذاری جدید بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در طرح ملی افزایش تولید چادرمشکی تولید به بیش از ۲۶ میلیون مترمربع پارچه دست یابیم.

پورتقی سرعت عمل در عبور از فاز آزمایشی و استفاده از بازدهی حداکثری کارخانه حجاب شهرکرد را از اولویت‌های در دستور کار دانست و بیان کرد: در تلاشیم با افزایش ظرفیت، این کارخانه را به عنوان مجتمع نساجی شهرکرد اعلام کنیم‌.

مدیرعامل هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان از انجام اقدامات برای تکمیل زنجیره مواد اولیه تولید پارچه چادر مشکی در کارخانه نساجی یزد خبر داد و گفت: اقدامات موردنیاز و تحقیقات در این زمینه در مرحله انجام است.

در ادامه محمدکاظم منزوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، از پیگیری‌های مستمر برای افزایش ظرفیت کارخانه حجاب شهرکرد خبرداد و گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان دستور افزایش ظرفیت کارخانه حجاب در برنامه کاری قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح و نصب ماشین‌آلات برای فاز جدید هستیم.

منزوی تولید این ماشین‌آلات را با اخذ مجوز بهره‌برداری در آینده قابل توجه دانست و ظرفیت‌سازی ۱۶ میلیون مترمربعی در سال را مهم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های دیگری برای رسیدن به ظرفیت ۲۶ میلیون مترمربع سفارش داده شده است که خرید این دستگاه‌ها و تجهیزات در دستور کار یک سال و نیم آینده قرار گرفته و شاهد بهره‌برداری از ۲۶ میلیون مترمربع تولید پارچه چادر مشکی تا حداکثر یک سال و نیم آینده هستیم.
در پایان محمد مهرانیان، مدیر شرکت نساجی حجاب شهرکرد با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در این کارخانه، تصریح کرد: اولویت و هدف اصلی این کارخانه تامین نیاز داخلی کشور است، البته متقاضیانی برای صادرات این محصول تولیدی وجود دارد.

مهرانیان با اشاره به اینکه فراهم شدن زمینه برای صادرات تولید پارچه چادر مشکی از برنامه‌های در دستور کار است، خاطرنشان کرد: گرچه پارچه چادر مشکی از محصولات پر مصرف در سطح کشور است و آمار دقیق و قابل اتکایی ندارد ولی با توجه به آمار مراجع رسمی، کارخانه حجاب شهرکرد در حال حاضر ۳۵ درصد نیاز کشور را پاسخگو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس