حداقل ۵۰ درصد مازاد تولید فولاد کشور را می‌توان صادر کرد.

حداقل ۵۰ درصد مازاد تولید فولاد کشور را می‌توان صادر کرد.

سلیمانی گفت: باتوجه به تولید ۳۳ میلیون تنی فولاد کشور، حداقل ۵۰ درصد مازاد تولید را می‌توان صادر کرد. نادر سلیمانی گفت: مصرف داخلی فولاد ۱۶ میلیون تن است که  باتوجه به تولید ۳۳ میلیون تنی فولاد کشور، حداقل ۵۰ درصد مازاد تولید را می‌توان صادر کرد که درصورت بودن برنامه‌ای مصمم برای صادرات، حداقل ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی برای دولت به همراه خواهد داشت.سلیمانی عضو هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتقاد از عوارض صادراتی گفت: وضع عوارض برای صادرات باعث شده که ما هم نتوانیم صادرات انجام بدهیم و هم کشور‌های هدفی که مصرف کننده تولیدات ما هستند را کم کم داریم از دست می‌دهیم. او گفت: دولت اکنون باید به فکر این باشد که کشور را به سمت صادرات محوری کردن ببرد، و اگر ما به چشم‌انداز ۱۴۰۴ که ۵۵ میلیون تن است برسیم، حداقل ۲۰ – ۲۵ میلیون تن ظرفیت برای صادرات داریم.اگر بخواهیم جایگاه خود را در دنیا حفظ کنیم، باید به سمت بومی‌کردن قطعات یدکی پیش برویم و از سال ۱۳۹۷ این کار را شروع کردیم و آن موقع ارزبری هر تن فولاد حدوداً به ۱۲۰ دلار رسیده بود، ما برنامه‌مان این بود که این ارزبری را کاهش بدهیم و آن را حداقل به ۷۰ دلار برسانیم که امروز تقریباً به ۶۵ دلار رسیده است. او همچنین از بومی سازی ۸۰ درصد نیاز داخلی کشور به قطعات یدکی خبر داد و افزود: در بخش بومی سازی، هم دانش فنی آن منتقل شده، هم برندسازی آن انجام می‌شود و شاید در بعضی از حوزه‌ها ما قابل صادرات هم باشیم.
سلیمانی گفت: در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله گفتیم که در انتهای ۱۴۰۴ ما باید به ۵۵ میلیون تن تولید فولاد برسیم، که اکنون بالقوه به حدود ۴۵ میلیون تن رسیدیم، بالفعل ۳۳ میلیون تن تولید می‌کنیم.عضو هیات اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: همچنین با وزارت نیرو تفاهم نامه‌ای منعقد کرده و متعهد شدیم که ۲ هزار مگاوات از ۱۲ هزار مگاوات کمبود برقی که در کشور وجود دارد، فولادسازان تأمین کنند و امروز آن اتفاق افتاده است.

هیچ محدودیتی در خرید نان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اعلام کرد که هیچ ابلاغیه‌ای از طرف اتحادیه برای ایجاد محدودیت در خرید بیش از ۴ عدد نان با یک کارت بانکی وجود ندارد. فاطمه نظری در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بر اساس ابلاغیه اتحادیه نانوایان خرید نان با محدودیت مواجه شده و شهروندان با یک کارت بانکی نمی‌توانند بیش از ۴ عدد نان خریداری کنند، گفت:  چنین موضوعی به اتحادیه  نانوایان سنتی تهران ابلاغ نشده و ما نیز چنین چیزی را به اعضای اتحادیه خودمان اعلام نکرده‌ایم.وی افزود: خبر محدودیت خرید بیش از ۴ عدد نان با یک کارت از نانوایی‌ها را تکذیب می‌کنیم.رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اضافه کرد: کماکان شهروندان می‌توانند با کارت بانکی خود به تعدادی که نیاز دارند نان خریداری کنند.
منبع: اخبار صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس