خودروساز ژاپنی پس از رسوایی تست ایمنی، تولید را متوقف کرد

شرکت زیرمجموعه تویوتا اعتراف کرده است که اطلاعات برخی از مدل‌ها را برای بیش از ۳۰ سال جعل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خوشه نیوز  تولید در آخرین کارخانه داخلی شرکت ژاپنی دایهاتسو در روز سه شنبه به حالت تعلیق درآمد، زیرا این شرکت تابعه تویوتا با رسوایی تست ایمنی درگیر است که به ۶۴ مدل مربوط به بیش از سه دهه گذشته بازمی‌گردد.

مسائل مربوط به تست‌های تصادف تقلبی اولین بار در آوریل آشکار شد، زمانی که شرکت دایهاتسو اعتراف کرد داده‌های چهار مدل تولید شده در تایلند و مالزی از سال ۲۰۲۲ تا امسال را دستکاری کرده است.

این شرکت از آن زمان تا کنون اذعان کرده است که مشکلات مشابهی تقریباً در کل فرآیند تولید آن رخ داده است، به طوری که تاریخ اولین تحقیقات داخلی که در آن داده‌های جعلی کشف شد، به سال ۱۹۸۹ بازمی‌گردد.

سوئیچیرو اوکودایرا، مدیرعامل دایهاتسو هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی توکیو گفت: «ما به اعتماد مشتریان خود خیانت کردیم. همه تقصیرها بر عهده مدیریت است».

در ۲۰ دسامبر، این شرکت اعلام کرد که در پی انجام تحقیقات بیشتر و بررسی‌های ایمنی، عرضه تمام مدل‌ها را متوقف خواهد کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که کوتاه شدن زمان تولید خودرو احتمالاً علت اصلی کامل انجام نشدن بررسی‌های ایمنی بوده است.

رئیس هیئت تحقیق ماکوتو کایامی گفت: «کارمندان تحت فشار خیلی زیادی بودند، زیرا به تعویق انداختن برنامه‌های فروش به دلیل رد تست‌های ایمنی قابل قبول نبود».

 

دایهاتسو در حال حاضر قرار است تولید در کارخانه های خود در سراسر ژاپن را حداقل تا پایان ژانویه متوقف کند. این توقیف ۹۰۰۰ کارگر و بیش از ۸۰۰۰ تامین کننده را تحت تأثیر قرار خواهد داد. دایهاتسو در سال گذشته حدود ۸۷۰۰۰۰ خودرو در ژاپن تولید کرد که زنجیره تامینی به ارزش تقریبی ۲٫۲ تریلیون ین (۱۵ میلیارد دلار) است.

دایهاتسو که در سال ۱۹۰۷ در اوزاکا تأسیس شد و در سال ۱۹۶۷ توسط تویوتا تصاحب شد، در حال حاضر در حال مذاکره با اتحادیه‌ها و تامین‌کنندگان بر سر پرداخت غرامت است، در حالی که تولید همچنان در حالت تعلیق است.

اگرچه خودروهای ژاپنی به دلیل ایمنی و قابل اطمینان بودن شناخته شده‌اند، اما این صنعت در طول سال‌ها با رسوایی‌های متعددی مواجه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس