رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت: چرا بانک ملی بهره وام تولید را به 38 درصد افزایش داده است؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سهل آبادی گفت: بانک ملی بهره تسهیلات تولیدکنندگان را در سال رشد تولید با مشارکت مردم از 23 درصد به 38 درصد رساند ولی خانه صنعت معدن و تجارت اخیرا در نامه نگاری با مسئولان در این باره گلایه کرده است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا درباره وضعیت واحد‌های تولیدی در سال جدید اظهار داشت: جامعه اقتصادی کشور و به خصوص صنتعکاران و معدن کاران ابتدای سال خوشحال بودند که شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی است و انتظار همکاری همه بخش‌های اقتصادی کشور را داشتند، اما متاسفانه هنوز در روز‌های ابتدایی سال قرار داریم که مشکلات برای تولید کنندگان آغاز شد و تمام فعالین این حوزه متاثر شدند.

وی ادامه داد: ما از بانک ملی به عنوان بانک عامل دولت انتظار بیشترین همکاری و همیاری را در سال جدید داشتیم، اما این بانک به تولید کنندگانی که تسهیلات گرفتند اعلام کرده به شرطی پروانه‌های تسهیلات را تمدید می‌کند که نرخ بهره وام ها ۳۸ درصد محاسبه شود. سوالی که به وجود می‌آید این است که مدیران و سیاستگذاران اقتصادی ما فکر می‌کنند سود ما از فروش محصولات چقدر است که ۳۸ درصد فقط باید بابت تسهیلات باید پرداخت کنیم؟

سهل آبادی با بیان اینکه بانک ملی نمی‌تواند شخصا در این باره تصمیم بگیرد گفت: نگرانی ما این است که سایر بانک‌ها نیز این روش را در پیش بگیرند. بر همین اساس پس از برگزاری جلسه و هماهنگی با سایر اعضا تصمیم گرفتیم به نمایندگی از جامعه صنعت کشور، خانه صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای به رئیس جمهور، رئیس مجلس و دفتر مقام معظمی رهبری ارسال کند و از وزیر اقتصاد و بانک مرکزی خواستیم در ابتدای سال جهش تولید با مشارکت مردم اینگونه با افزایش بهره بانکی تولید کنندگان را اذیت نکنند. 

شبکه خبری صنعت ایران

اخبار صنعت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس