رتبه ۱۷ ایران در ساخت هوش مصنوعی

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: انقلاب صنعتی چهارم در پارادایم رشد یک سری از فناوری‌ها شکل گرفته است، این پارادایم وقتی جدیت پیدا کرد که هوش مصنوعی توسعه یافت.

وی افزود: هوش مصنوعی ارتباط انسان را با جهان بازتعریف کرده و حیات بشر را منقلب کرده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: فناوری انسان را در بیرون قوی و در درون ضعیف می‌کند. هوش مصنوعی نسل چهار و مولد قرار است به جای انسان فکر و آن را کنترل کند. کمتر از یک دهه آینده تمام طراحی‌های صنعتی را هوش مصنوعی انجام می‌دهد. هوش مصنوعی در حال گرفتن توان فکر انسان است، همان چیزی که وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات به شمار می آید.

مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کسانی که در هوش مصنوعی فعال نباشند بردگان دنیای آینده و کسانی بر آن توفق یابند اربابان آینده هستند. هوش مصنوعی مشاغل افراد تحصیل‌کرده را هدف قرار داده است و جای آنها را اشغال می‌کند زیرا به جای انسان فکر می‌کند بنابراین اگر به آن نپردازیم شکست خواهیم خورد.

وی همچنین گفت: کشوری مانند ایران با محدودیت منابع رو به روست بنابراین باید به بهره‌وری کند، هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی به رتبه ۱۷ ایران در تولید هوش مصنوعی در جهان اشاره و تصریح کرد: هوش مصنوعی برای جامعه ایرانی منبعی از تحول است.

منبع : ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس