رونمایی از آرد کامل و استاندارد گندم در سازمان ملی استاندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خوشه نیوز ، صبح امروز، مراسم رونمایی از آرد کامل استاندارد گندم به میزبانی مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد و با حضور علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
در این مراسم، مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: کشاورزان تنها قشر جامعه هستند که بی واسطه روزی خود را از خداوند دریافت می کنند.
وی افزود: کشاورزان از قشر تولیدکنندگانی هستند که از نظر اخلاقی، عرفی و شرعی وظیفه داریم که دست تک تک‌شان را ببوسیم و از زحمات و تلاش های آنان تشکر کنیم.
اسلام پناه عنوان کرد: آزادسازی روند تولید آرد کامل و استاندارد سازی این مسیر برای استفاده مردم ایران از نان و آرد کامل شروع شده است و این مهم تداوم می یابد.
وی ادامه داد: نان کامل و با کیفیت اراده قطعی دولت سیزدهم است که امروز به لطف نخبگان، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت های وابسته و دانشگاه ها رونمایی شده است.
اسلام پناه با بیان اینکه آرد کامل منطبق با فناوری روز دنیا بوده که یک کار علمی است، ابراز امیدواری کرد: با رفتار دانش بنیان که رقم زده شد کارهای دانش بنیان در این بخش تداوم یابد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح‌کرد: در بحث نان کامل عزم ملی داریم تا همه شاخص‌های لازم و استاندارد و کیفی در آرد تا نان مصرفی وجود داشته باشد و نان سالم و با کیفیت وارد سفره مردم شود.
۸۰ درصد از محصولات اساسی کشور زراعی است
در ادامه این مراسم، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خودکفایی در گندم نان اظهار کرد: ما قدردان زحمات کشاورزان کشور هستیم.
وی در رابطه با سلامت جامعه عنوان کرد: سلامت جامعه وظیفه آحاد جامعه است و همه باید در افزایش سلامت جامعه کوشش کنیم.
مهاجر ادامه داد: اگر به سلامت غذا پرداخته نشود باید هزینه های بیشتر و سنگین تری را بپردازیم لذا با پیشگیری می توانیم جامعه سالم و شاداب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از محصولات اساسی کشور در زیر مجموعه زراعت تولید می شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر روی سلامت این محصولات به ویژه گندم حساسیت بالایی دارد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به همکاری های مستمر وزارت خانه با سازمان ملی استاندارد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال راهکاری هستیم که محصولات کشاورزان را سالم و با کیفیت بالا به دست مصرف کننده برسانیم لذا به دنبال بذور با پروتئین و گلوتن بیشتر هستیم و محققین را به این سمت هدایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس