سوختن فضاپیمای روسیه در جو زمین از دید فضانوردان “ایستگاه فضایی بین‌المللی”

ضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی تصاویری از آتش گرفتن فضاپیمای باری روسی “پروگرس” را در جو زمین ثبت کردند! یاسمین مقبلی؛ فضانورد ایرانی‌تبار ایستگاه فضایی بین‌المللی توانسته عکس‌هایی از این رویداد ثبت کند.

به گزارش  فضاپیمای باری روسی “پروگرس” (Progress) موسوم به «ام‌اس-۲۳»(MS-23) با محموله‌ای از زباله از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شد.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) شاهد آتش گرفتن این فضاپیمای روسی بودند که در جو زمین با سرعت زیادی سوخت!

یاسمین مقبلی؛ فضانورد ایرانی‌تبار ایستگاه فضایی بین‌المللی توانست عکس‌هایی از این رویداد را ثبت کند. این رویداد کاملاً برنامه‌ریزی شده و بخشی از یک روند عادی و روتین برای کشتی‌های باری روسی است که از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌شوند.

فضاپیمای باری Progress MS-23 در ماه مه به ایستگاه فضایی بین‌المللی محلق شد و موادی مانند غذا و تجهیزات را به همراه داشت.

برخلاف فضاپیمای “دراگون” اسپیس ایکس، فضاپیمای روسی پروگرس قابل استفاده مجدد نیست و بنابراین دفع آن با سوزاندن آن در جو زمین کارآمدترین راه برای خلاص شدن از آن است.

فضاپیمای پروگرس همچنین به عنوان یک سطل زباله غول‌پیکر عمل می‌کند  و حامل زباله‌های ایستگاه فضایی است و به همین دلیل هنگامی که در جو زمین سوخت بسیاری از زباله‌های ایستگاه فضایی را نیز از بین برد!

ایستگاه فضایی بین‌المللی ,

ایستگاه فضایی بین‌المللی ,

ایستگاه فضایی بین‌المللی ,

ایستگاه فضایی بین‌المللی ,

مقبلی ۴ ساعت بعد از جدا شدن این فضاپیمای روسی از ایستگاه فضایی بین‌المللی، توانست این تصاویر را ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس