وزارت بهداشت مسئول کمبود دارو است و امروز دارو‌های پرمصرف داخلی هم دچار کمبود شدند.

سیدمرتضی خاتمی در جلسه صبح امروز مجلس درخصوص گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بررسی نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبود‌های اخیر در کشور گفت: تنظیم بازار دارو از مهمترین ماموریت‌های تولیت نظام سلامت است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس یازدهم اظهار کرد: طرح دارویار در ۲۳ تیرماه با محوریت جابجایی یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره اجرایی شد و این در حالی است که در رابطه تامین نقدینگی، زنجیره تولید، واردات، عرضه و… باید مراقبت‌های لازم صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با ذخایر استراتژیک دارو و همچنین عرضه و تقاضا باید تدابیر لازم صورت می‌گرفت، افزود: این در حالی است که در رابطه با تکمیل پوشش بیمه ای، بلاتکلیفی درخصوص تخصیص و همچنین نوسانات نرخ ارز دچار مشکلاتی بودیم.

خاتمی با بیان اینکه ناهماهنگی‌هایی در اجزای دولتی در سطوح مختلف اعم از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و… در چرخه و تنظیم بازار وجود داشته است، گفت: امروزه نه تنها دارو‌های وارداتی کم مصرف، بلکه دارو‌های پرمصرف داخلی که قبلاً به راحتی در دسترس بود، دچار کمبود شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر چند شاهد ضعف در قیمت‌گذاری یا کم کاری شرکت‌ها بوده ایم، اما تاخیر در تامین اقلام مورد نیاز و… همگی مسئولیت آن با وزارت بهداشت است که باید پاسخگو باشد، لذا امیدواریم نقش تنظیم گری و تولید دراین حوزه تقویت شود تا شرمنده مردم و بیماران نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس