فناوران در صدر فهرست بیشترین افزایش درآمد پتروشیمی‌ها

به گزارش انرژی پرس، بررسی گزارش‌ عملکرد پتروشیمی‌های بورسی نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌های فروش محصولات شیمیایی در کنار رشد مقدار فروش پتروشیمی‌ها دلیل افزایش درآمد این شرکت‌ها بوده است. هرچند لازم به ذکر است ارقام تولید پتروشیمی‌ها در مهرماه آن‌چنان که باید و شاید مناسب نبود؛ به طوری که تنها سه پتروشیمی مقدار تولید خود را نسبت به ماه قبل و ۹ پتروشیمی نسبت به مهر سال گذشته بالا بردند.

 

نگاهی به وضعیت درآمدزایی پتروشیمی‌های بورسی در مهرماه حکایت از آن دارد که پتروشیمی فناوران در این ماه بهترین عملکرد را از حیث داشته است. به نحوی که فناوران موفق شد درآمد ۳۵۱ میلیارد تومانی خود را در مهر سال گذشته با جهش ۱۴۳ درصدی به ۸۵۵ میلیارد تومان برساند. البته باید گفت درآمد ماهانه شفن در مقایسه با شهریور امسال حدود یک درصد کاهش داشته است.
جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز به پتروشیمی نوری می‌رسد. پس از آنکه نوری در ماه‌های گذشته عملکرد خوبی را در درآمدزایی به ثبت نرسانده بود، در مهرماه توانست مبلغ فروش خود را معادل ۱۳۵ درصد بالا ببرد. به این ترتیب درآمد ماهانه پتروشیمی نوری از ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در مهر ۱۴۰۱ به ۱۵ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان رسید. گفتنی است این افزایش درآمد عمدتا به دلیل جهش مقدار فروش و رشد نرخ فروش محصولات نوری طی یک سال اخیر بوده است. همچنین لازم به ذکر است درآمد ماهانه نوری در مقایسه با ماه گذشته نیز حدود ۲۶ درصد رشد کرده است.
همچنین پارس نیز دیگر پتروشیمی بورسی بود که توانست در مهرماه امسال عملکرد خوبی در بخش رشد درآمدزایی داشته باشد. به نحوی که درآمد ماهانه پارس از دو هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان در مهر سال گذشته با رشد ۶۸.۲ درصدی به چهار هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان رسیده است. ذکر این نکته ضروریست که مبلغ فروش پارس نسبت به شهریور بیشتر از هشت درصد رشد کرده که ناشی از بهبود عملکرد فروش این پتروشیمی بوده است.

منبغ : انرژی اکسپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس