قطعات خودرویی که بعد از تحریم داخلی‌سازی شد

با شروع تحریم‌ها قطعه‌سازان به دلیل عدم همکاری شرکای خارجی به فکر چاره افتادند و تنها راه گذر از این شرایط سخت را داخلی‌سازی قطعات با تکنولوژی بالا (High Tech) دانستند که زمینه و انگیزه داخلی‌سازی قطعات تک مانند ECU، کنترلر ایربگ (ACU)، جلو آمپر، مولتی مدیا، پنل‌های نمایش‌دهنده اطلاعات، کنترل بدنه به دلیل تحریم‌ها و عدم تأمین آن، برای کروز ایجاد شد و به تولید انبوه رسید.
نادر سخا، مدیر عامل شرکت خصوصی قطعه‌سازی کروز در جریان چهارمین جلسه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سایت دو شرکت صنایع تولیدی کروز برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در این سال‌ها از دانش و تخصص مهندسین، دانشجویان، نخبگان و دانشگاه‌های داخلی برای حل مسائل بنیادی استفاده کند.
وی گفت: مقرر شد تا کارگروهی برای تدوین پیش‌نویس مدل تشکیل کنسرسیوم ملی خودروی الکتریکی تشکیل و این پیش‌نویس برای نهایی‌سازی در یک نشست نیم روزه با حضور همه ذینفعان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب ارائه شود. وی گفت: این شرکت با همه مشکلات در حال حاضر برنامه‌های توسعه‌ای خود را با تکیه بر تحقیق و توسعه و تأکید بر افزایش عمق داخلی‌سازی با قدرت ادامه می‌دهد و حاصل آن داخلی‌سازی قطعات زیادی با سطح بالای تکنولوژی در داخل است. همچنین کروز در سال ۹۷ از بین ۱۰۰ شرکت برتر رتبه ۴۱ را در کشور کسب کرده و در حال حاضر این بنگاه اقتصادی در ۱۵ دسته محصول در حال تأمین قطعات برای خودروسازان است. عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز در مورد داخلی‌سازی پلتفرم یادآور شد: قبل از تحریم‌ها به دلیل هدایت نادرست دولت نتوانستیم به داخلی‌سازی پلتفرم دست یابیم. علاوه بر آن به دلیل عدم توجیه اقتصادی ظرفیت تولید ۱ یا ۲ میلیون خودرو در سال، باید خودروسازان پلتفرم‌های خود را یکسان کنند تا تولید آن به صرفه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس