مازندران ۲۰۰ هزار بیمه‌شده و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی دارد

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: از سال ۹۹ با ۱۵۰ هزار بیمه شده و مستمری بگیر درحال حاضر به ۲۰۰ هزار نفر رسیده‌ایم که افزایش ۸ درصدی در هر سال است.

به گزارش خبرنگار خوشه ، دومین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد.

فخرالدین رستمی در این مراسم گفت: میزان پرداختی مستمری‌بگیران از سال ۹۹ تا امروز از ۲۸۰ میلیارد به یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد رسیده و این نشان می‌دهد که پایداری منابع دارای اهمیت است.

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی استان مازندران ادامه داد: فارغ از مشکل معیشت و اینکه حقوق‌ها کفاف نمی‌دهد، تامین این منابع کار بزرگی است و ما هم تلاش می‌کنیم تا مطالبات را برطرف کرده و موارد لازم را به مسئولین مربوطه منتقل کنیم.

به گفته این مسئول دغدغه‌ها از سطح استان و شهرستان به دغدغه‌های کلان رسیده و این نشان دهنده ارتباط خوب بین کانون‌ها با تامین اجتماعی است.

رستمی با بیان اینکه در حوزه درمان ما مجری و یک طرف قرارداد هستیم، گفت: دغدغه‌های امروز درمان را به مسئولین انتقال می‌دهیم، قرارداد یک ساله هم از یکم آذر برقرار شد و ۱۵۰ هزار تومان سهم بیمه‌پرداز است.

وی ادامه داد: اگر تغییرات به موقع به ما اعلام شود، به موقع اعمال می‌شود تا مشکلی ایجاد نشود، مشکلاتی هم که در بروز کردن پرونده‌ها وجود دارد درحال انجام است.

پایداری منابع برای تامین اجتماعی دارای اهمیت است

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی استان مازندران بیان کرد: افزایش تعداد وام را منتقل می‌کنیم و ما در این باره فقط حلقه واسط هستیم،

وی تاکید کرد: پایداری منابع دارای اهمیت است و باید درکنار معیشت این موضوع را هم مد نظر قرار داد، ما طرفدار شما هستیم، اینکه در این دو روز از ظرف شما گفته شد افزایش سن و سابقه و واگذاری منابع تامین اجتماعی از نظر شرعی مشکل دارد، برای ما هم مهم است، شما می‌توانید به ما کمک کنید.

این مسئول گفت: ضریب پشتیبانی در استان ما ۳٫۶ و میانگین کشوری حدود ۴ است، در استان خودمان سرویس‌دهی درست مد نظر ما است، ۷۰ درصد منابع ما از محل کمک دولت است و لازم است بدهی‌ها پرداخت شود و یا این موارد در وصولی‌ها مد نظر قرار گیرد.

امروز آخرین روز برگزاری اردوی ۲ روزه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در هتل پارسیان استان کرمانشاه است.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس