موافقت‌نامه‌های تجاری بیشتری با کشورهای همسو امضا می‌شود

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر توسعه موافقت‌نامه‌های دو یا چندجانبه تجاری و اقتصادی با کشورهای همسو تاکید کرد.

به نقل از خبرگذاری خوشه مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران در بعد بین‌المللی توسعه موافقت‌نامه‌های دو یا چندجانبه اقتصادی و تجاری با کشورهای همسو است.

ضعیغمی با بیان اینکه انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال ۱۴۰۰در دستور کار وزارت صمت قرار داشت، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم آورده که تجار و بازرگانان کشورهای مختلف با آشنایی کامل از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری یکدیگر بتوانند بعد از امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا سطح مناسبات تجاری خود را افزایش دهند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه این نمایشگاه تجلی‌گر همکاری کشورها در چارچوب پیمان‌های منطقه‌ای است، گفت: دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع که شامل ۷ هزار متر مربع برای شرکت‌های ایرانی و ۲ هزار متر مربع برای شرکت‌های خارجی است، برگزار می‌شود. به گفته او در این نمایشگاه فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی، مواد غذایی، انرژی، نفت و گاز و امور بانکی و سرمایه‌گذاری حضور دارند.

ضیغمی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری کشورها نیازمند حل برخی مشکلات زیرساختی است، در نظر داریم در جریان برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا، میزگردهای تخصصی در حوزه‌های گمرک، حمل و نقل، بانک، بیمه، انرژی، سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌های مناطق آزاد و نشست‌های تجاری دو جانبه برگزار شود.

منبع : تسنیم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس