نیازمند بازاریابی برای فرش ایرانی در اروپا و آسیا هستیم/ معرفی فرش‌های ثبت جهانی شده با تکیه بر خلاقیت و نوآوری

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد که برای فرش ایرانی نیاز به سلیقه‌یابی نداریم‌ اما بیش از پیش نیازمند بازاریابی و خلق ارزش در اروپا و آسیا است.

به گزارش شاتا و به نقل از از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، «فرح‌ناز رافع» رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم نکوداشت و جشن جهانی شدن فرش بیجار و سنندج که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با ابراز خرسندی از جهانی شدن ظرفیت نهفته دو شهر کردستان اظهار کرد: در دوران همه‌گیری کرونا (نزدیک به ۲ سال) هیچ ثبتی در سازمان جهانی انجام نمی‌شد.

وی افزود: پس از برطرف شدن مشکلات مرتبط با این بیماری منحوس، فرش بیجار و سنندج با هم‌ ثبت شدند که تا به حال چنین اتفاقی در کشور رقم نخورده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه برای فرش ایرانی نیاز به سلیقه‌یابی نداریم‌ بلکه نیازمند خلق ارزش در مناطقی که فرش ایرانی را ندارند، هستیم، خاطرنشان کرد: بازاریابی فرش باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه فرش دستباف ایرانی دارای نشان جهانی بوده و زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: می‌بایست برای فرش ایرانی، در اروپا و آسیا خلق ارزش کرده و این فرش را بیشتر تبلیغ و معرفی کنیم.

رافع با اشاره به اینکه کشورهای خارجی آنقدر برای تبلیغات محصولاتشان ارزش قائل شده که ما آنان را می‌خریم، یادآور شد: نمایشگاه فرش در مناسبت‌های مختلف و همزمان با ورود روسای جمهور سایر کشورها به ایران برپا شده و هدف‌مان معرفی این صنعت است.

وی از حمایت مرکز ملی فرش از فعالان عرصه فرش خبر داد و بیان کرد: اکنون فرش بیجار و سنندج ثبت جهانی شده و باید از این به بعد آن را با خلاقیت و نوآوری معرفی کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه اظهار کرد: در کنار توسعه دانش فرش، باید توسعه بازاریابی و فروش تولیدات آن در دستور کار دست اندرکاران، فعالان و مسئولان این حوزه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فرش بیجار و سنندج از حیث تاریخی و از نظر مواد اولیه از جایگاه و منابع خوبی برخوردار است، اما رشد هنر و معرفی این صنعت نیازمند همراهی مسئولان و بازاریابی فعالان این عرصه است.

رافع با بیان اینکه ثبت جهانی این فرش‌ها به‌منظور حمایت از حقوق مالکان و جلوگیری از کپی‌برداری و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های نهفته کشور به دنیاست، گفت: هرگونه کپی‌برداری از این آثار، پیگیرد قانونی دارد.

منبع : وزارت صنعت ومعدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس