واردات ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده است، گفت: رئیس جمهور آ‌مریکا با تحریم صادرات نفتی کشور یک فرصت تاریخی را برای افزایش رونق تولید ایجاد کرده است.

الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: سال ۹۸، سال خوبی برای تولید بود. متأسفانه بر اثر تنبلی، بی‌برنامگی و بی‌ارادگی سال به سال وابستگی کشور به نفت بیشتر می‌شد؛ چند سالی در آروزی این بودیم که وابستگی به نفت کم یا قطع شود.

وی افزود: با اقداماتی که ترامپ انجام داده صادرات نفت کشور نسبت به گذشته کمتر شده که این یک فرصت تاریخی برای تولید است و تولیدکنندگان با بکارگیری خلاقیت‌شان به مؤفقیت رسیده‌اند؛ صنایعی که قبلاً واردکننده عمده بودند دستگاه، کارخانجات و تکنولوژی را وارد کشور کردند و در حال تولید هستند.

* ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور 

این نماینده مجلس  با بیان اینکه واردات  ۱۴۰۰ قلم کالا  به کشور ممنوع شده است، گفت: قیمت ارز نسبت به ۳-۲ سال قبل بالا رفته و واردات خیلی از کالاها مقرون به صرفه نیست که باعث تولید بیش از پیش در کشور شده است. توجه به تولید از طریق بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مجموعه  ارکان کشور نسبت به گذشته بیشتر شده و سال جاری حجم نقدینگی تولید توسط بانک‌ها تامین شده و تولید رونق بسیار خوبی گرفته است.

حضرتی ادامه داد: تولیدکنندگان اغلب از شرایط موجود اظهار خرسندی می‌کنند و ایمان دارند روند کار روز به روز به سمت رونق تولید پیش خواهد رفت. شعار مقام معظم رهبری امسال برای اولین بار تا حدودی تحقق پیدا یافت و تولید رونق پیدا کرد. علی‌رغم فشارهای وحشتناکی که از سوی دشمنان خارجی بر کشور تحمیل شد نه  تنها ملت ایران تسلیم نشدند بلکه مقاومت ملت، صنعت و اقتصاد بالاتر رفت و تجلی آن را در رشد تولید شاهدیم.

* کاهش بیکاری نسبت به سال‌های قبل در کشور

وی افزود: امسال با تمام مشکلاتی که وجود داشت همه تصور می‌کردند شاهد رشد منفی وحشتناک در بخش غیرنفتی خواهیم بود که نه تنها رشد نسبتاً مثبتی ایجاد شد بلکه ایجاد اشتغال نیز صورت گرفت و تا حدودی بیکاری نسبت به سال‌های قبل کمتر شد و برای حرکت اقتصاد امیدوارکننده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: امیدوارم سال ۹۹ رونق تولید عمیق‌تر، وسیع‌تر و گسترده‌تری نسبت به امسال داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس