پتانسیل درآمد ایران از «گردشگری» ۲۲ میلیار دلار است| معرفی جاذبه های ژئوپلیتیک ایران

اصفهان – سعیدی؛ نماینده منتخب اصفهان در مجلس گفت: سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که کشوری با موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران باید سالانه ۲۲ میلیارد دلار درآمد از گردشگری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خوشه نیوز کشورهای دنیا با برخورداری از کمترین ظرفیت های گردشگری بدون اتکا به ظرفیت های فروش نفت و گاز که گاه از آن بهره ای ندارند، از این منبع درآمد بی نظیر برای کشور خود بهره می برند هستند و این در حالی است که برخی کشورهای اطراف مانند ترکیه در برخی موارد حتی این ظرفیت را به طور مثال با ساخت خیابان شبه تاریخی در نقاط مختلف کشورشان ایجاد کرده اند و یا با طرح برنامه و نقشه دقیق توسعه گردشگری کوچ ترین سنت قدیمی بازمانده خود را به دنیا شناسانده اند.

ظرفیت هایی که برخی از آنها با توجه به اینکه زمانی ترکیه جزئی از کشور پهناور ایران بوده است شاید در اصل مربوط به کشور ایران و جزئی از میراث ناملموس ما باشد که در یک مثال ساده می توان به حمام سنتی (گرمابه) که امروزه در دنیا به نام حمام ترکی شناخته می شود اشاره کرد، در حالیکه در ایران اغلب این گرمابه ها تخریب و یا در بهترین حالت به موزه تبدیل شده است.

همه اینها در حالی است که کشور ایران با وجود با برخورداری از همه تعاریف انواع گرشگری مانند مذهبی، دینی، سلامت، پزشکی، اکوتوریسم یا انواع بوم گردشگری و غیره، برخورداری از موهبت های طبیعی ماند جنگل، دریا، کوهستان، کویر و همچنین آثار تاریخی و کهن هزاران ساله هنوز نتواسته به پای برخی از این کشورها برسد.

ضرورت نگاه جامع به صنعت گردشگری برای برون رفت از شرایط نامساعد اقتصادی

در این ارتباط زهرا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای برون رفت از شرایط نامساعد فعلی اقتصاد نگاهی جامع به صنعت گردشگری ضرورت دارد و دولت نیز باید از از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی برای پیشبرد این هدف کمک کند.

وی افزود: سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که کشوری با موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران باید سالانه ۲۲ میلیارد دلار درآمد از گردشگری داشته باشد و این در حالی است که بسیار کمتر از این ظرفیت به این صنعت درآمدزای جهانی اهمیت داده ایم.

نماینده منتخب اصفهان در مجلس بیان کرد: به طور مثال توجه کنید که روسیه با داشتن سردترین نقطه دنیا در سیبری سالانه با درآمد هفت میلیارد دلار از این موقعیت ژئوپلیتیک سود می برد؛ در مقابل آن گرمترین نقطه دنیا در شهداد کرمان وجود دارد اما آیا ما توانسته ایم نیم میلیارد دلار از ان در صنعت گردشگری کسب درآمد کنیم؟.

وی تاکید کرد: از اهل رسانه و متخصصان در خواست دارم در کنار معرفی جاذبه های ژئوپلیتیک ایران در صنعت گردشگری به مردم ایران و دنیا در راستای پیش نویس قوانین در این زمینه به ما نمایندگان مجلس کمک کنند تا بتوانیم با تصویب قوانین ویژه از این پتانسیل عظیم بهره مند شویم.

شبکه خبری صنعت ایران

اخبار صنعت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس