پیش بینی قیمت طلا/ دی ۱۴۰۲

 

.به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز طلا ، طلا با حفظ چشم انداز مثبت خود پس از اینکه در اوایل ماه دسامبر به قیمت ۲۱۴۸ دلار رسید، جایگاه خود را بالاتر از سطح حمایت بلندمدت ۲۰۵۰ دلاری ثبیت کرد

تقاضای بالا برای طلا نتیجه قوت گرفتن انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس است.

در حال حاضر بازارها انتظار کاهش ۱۵۰ واحدی نرخ بهره را دارند، که همین امر به آتش شایعات مبنی بر صعودی بودن سال ۲۰۲۴ برای طلا دامن می­زند.

 

این انتظارات بازار، باعث کاهش میزان بازدهی خزانه داری آمریکا شد. و این موضوع به همراه کاهش تقاضا برای دلار آمریکا، قیمت طلا را به سطح ابتدایی ماه دسامبر بازگردانده است.

پیش بینی های فعلی حاکی از آن است که سرمایه گذاران در انتظار کاهش نرخ بهره ۱۵۰ واحدی در ماه مارس سال آینده هستند که همین امر می تواند سال آینده را به سالی برای کومودیتی ­ها تبدیل کرده و چشم انداز صعودی را برای طلا، حفظ کند.

به دلیل افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی، قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ همچنان رو به رشد باقی ماند و ادامه تنش ها در اوکراین و غزه می تواند سوخت این حرکت رو به رشد قیمت طلا را تأمین کند.

 

با نگاهی به چارت طلا، می توانیم ببینیم حرکت هفته گذشته به بالاتر از محدوده قیمتی ۱۹۷۰ دلاری، روند اصلاح قیمت را که در ماه اکتبر آغاز شده بود ادامه داد و توانست هفته را با قیمتی بالاتر از محدوده مقاومت بلندمدت یعنی بین ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ دلار به پایان برساند.

با نگاهی به قیمت طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، پس از عدم موفقیت در حرکت اولیه ای که در ماه دسامبر به بالای حد مقاومت انجام داده بود، شاهد روند صعودی قوی هستیم. اگر طلا بتواند آخرین کندل سال ۲۰۲۳ خود را بالاتر از قیمت ۲۰۷۰ دلار ببندد، می­تواند در هفته اول ماه ژانویه به مومنتوم صعودی خود شتاب بیشتری بدهد. در این حالت، طبق خطوط اندیکاتور فیبوناچی، خط صعودی تا محدوده قیمت ۲۲۰۰ دلاری، توجهات را به خود جلب می­کند و می توان سطوح قیمتی ۲۱۱۵ و ۲۱۵۰ دلار را به عنوان محدوده میانی مقاومت در نظر گرفت.

در تایم فریم روزانه، شاخص میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت (EMA) نشان از چشم انداز مثبتی دارد، اندیکاتور مقاومت نسبی استوکاستیک(Stochastic RSI) حکایت از این دارد که پتانسیل صعودی بیشتری نیز وجود دارد. در حال حاضر قیمت نزدیک به ۲۰۳۵ دلار در منطقه پایین محدوده قرار دارد را می توان به عنوان محدوده حمایت اصلی درنظر گرفت. این سطح قیمت به عنوان مرزی بین متحرک نمایی ۸ روزه و مقاومت بلندمدت عمل می کند و به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است. با وقوع یک شکست از روند(breakout) احتمالی، می­توانیم شاه اصلاح قیمتی باشیم که دامنه آن تا قیمت ۱۹۷۰ دلار نیز می­رسد و این مقدار با حدی است که اندیکاتور متحرک نمایی ۳ماهه مشخص می کند.

با این حال، دیدگاه مثبت به بازارهای کومودیتی در سال ۲۰۲۴، دامنه افت قیمت احتمالی را محدود می­کند اما نه به اندازه ای که بتوان به آن را به چشم یک فرصت خرید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس